تغییرات جزئی و تاریخ آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به زودی اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مقررات آزمون سال گذشته برگزار می‌شود.

عبدالرسول پورعباس گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مقررات آزمون سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، با توجه به اینکه مصوبه جدیدی در مورد آزمون سراسری ابلاغ نشده، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ١٣٩٢ و اصلاح آن در سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تغییرات جزئی مربوط به ضرایب و سایر موارد مطابق هر سال در صورت تصویب در شورای سنجش و پذیرش اعلام خواهد شد.

 به  گفته رئیس سازمان سنجش آموزش كشور، کلیات برگزاری آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ تغییری نخواهد داشت و به عنوان مثال تاثیر سوابق تحصیلی به صورت حداکثر  ۴۰ درصد تاثیر مثبت خواهد بود و مابقی نمره کل بر مبنای نمره آزمون محاسبه خواهد شد. 

وی گفت: محاسبه سوابق تحصیلی داوطلبان بر مبنای نمره دروس  سال دوازدهم در نظام ۳-۳-۶ یا دروس دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام قبلی که آزمون آنها به صورت سراسری و کشوری برگزار شده است به صورت حداکثر  ۴۰ درصد تاثیر مثبت، به میزان سوابق تحصیلی موجود، خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۱
به والله که بادادن این خبر دل هزاران دانش آموزوخانواده هایشان راشادکردید ونشان دادیدکه عدالت هنوز زنده است و مستضعفان صدایشان شنیده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دروس عمومی باید از کنکور حدف بشن. دوستانی که میگید فارسی مهمه. انگلیسی مهمه، مگه قراره کلا حذف بشن این درسا؟ تو مدرسه خوب تدریس بشن ولی تو کنکور فقط معدلوش تاثیر داشته باشه. یعنی چی ۱۰۰ تا سوال عمومی رو تو ۷۵ دقیقه جواب دادن؟ و بعد با مغزی خسته برسیم به دروس مهم اختصاصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دروس عمومی باید از کنکور حذف بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
نباید درس مهمی مثل زبان انگلیسی از کنکور حذف بشه من کلا با حذف عمومی ها مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سازمان نرمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
تاثیر مثبت یه طرح واقعا خوبیه ، اونی که تشریحی خوب داده استفاده میکنه ، اونی هم که کنکور خوب داده ضرر نمیبینه
احتمال تقلب در کنکور به مراتب کمتره و اعمال سلیقه در تصحیح و ... هم نمیشه
من نمی دونم فاز اونهایی که از تاثیر قطعی میگن چی هست؟ نکنه دنبال این هستن که راه برا اعمال سلیقه و راه یابی بعضی نور چشمی ها به دانشگاه های برتر رو میخوان باز کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چه بل بشوئی شده.
هر کسی زودتر از خواب بیدار شد یه چیزی میگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
این آزمون نوعی ظلم تحصیلی هست. در مورد رشته‌های مهارتی فنی و حرفه ای توجه کنید . بهترین رشته ای که یک آینده با کار تخصصی را تضمین می‌کند رشته‌های فنی و حرفه ای است .که کار نیز از مفاهیم فن حرفه‌ای است .فنی و حرفه ای.
موقعی که دانش آموزان نظری مشغول فرمول بازی هستند فنی و حرفه ای بهترین کار را یادمیگیرند . مهارتی بودن فنی و حرفه ای کاملا واضح است.
اما آزمونهای سازمان سنجش وقتی بررسی می‌شود معلوم است که حتی این سازمان نیز ۵ دقیقه در مورد این بخش کار تخصصی یعنی فنی و حرفه ای تحقیق و بررسی نداشته است. آزمون ها کاملا با موضوع مفهوم فنی و حرفه ای متفاوت است. و میدانید در استخدام و کار آن تجربه فنی است که بر اساس فعالیت مرتبط شغل ادامه دارد و حقوق برای کار فنی پرداخت می‌شود.
قبلا نظراتی در مورد سبک نظری شدن آموزشکده فنی و حرفه ای ارسال شد .این کاملا باید به صورت جدی بررسی شود. چون در هدایت تحصیلی قبل از انتخاب رشته فنی و حرفه ای مهارت و کار معرفی می‌شود.
بیشتر سؤالات نیز از کتاب درسی نیست .
برای این موضوع وزیر علوم باید توضیح دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دمتون گرم...خدا خیرتون بده...خیال همه رو راحت کردین...کنکوری هارو از سردرگمی در آوردین...
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از حالا چه اهمیتی داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خستمون کردین بخدا ....خسته شدیم دیگه ازبس برنامه هامون رو تغییر دادیم .یه روز عمومی ها می‌خونیم دوساعت دیگه میان میگن مصوبه جدید داره اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
روزی یه چیزی میگین .براتون مهم نیست که چه بلایی بر سر دانش آموز میاد .خب یه حرف درست بزنین .پای حرفتون وایسید ‌‌نهاین که هر روز یه خبر فوری در مورد کنکور منتشر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ای خدا زودی تکلیفمون مشخص کنین .چرا سازمان سنجش میگه کنکور براساس ۱۴۰۱برگزار میشه ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی میگه تخطی از این موضوع که کنکور تغییر کرده است پیگرد قانونی دارد .حالا الان تکلیف ما رو مشخص کنین .زود باشین دیگه .عمومی ها رو بخونیم یا نه ؟زووووودد زوووود زووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دمت گرم پورعباس
آخرین اخبار