احداث ۷۸ سایت اینترنت روستایی در استان اصفهان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۷۸ سایت اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان در راستای دسترسی به اینترنت با کیفیت، احداث، بهینه سازی و ارتقاء پیدا خواهد کرد.

جعفر مطلب‌زاده گفت: به منظور دسترسی روستاییان استان اصفهان به اینترنت با کیفیت، ۳۵ سایت جدید احداث و ۴۳ سایت موجود بهینه سازی و یا ارتقاء پیدا خواهد کرد.

به گفته او این طرح در قالب اجرای طرح USO (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) اجرا می‌شود همچنین احداث، ارتقاء و بهینه سازی ۵۵ سایت به اپراتور همراه اول و احداث، ارتقاء و بهینه سازی ۲۳ سایت به اپراتور ایرانسل ابلاغ شده است.

مطلب زاده می‌گوید: اپراتور‌های تلفن همراه در ۱۷ شهرستان استان باید این اقدامات را در صورت تامین تجهیزات تا پایان آذر امسال اجرا کنند.

این طرح‌ها در روستا‌های شهرستان‌های اردستان، اصفهان، برخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خوروبیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، نایین و نظنز اجرا می‌شود.

او گفت: بودجه این طرح‌ها در مناطقی که برای اپراتور‌ها توجیه اقتصادی ندارد، توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت می‌شود.

ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۳ درصد است.

به گفته مطلب زاده این شاخص برای اپراتور همراه اول ۶۳.۵ درصد و برای اپراتور ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.

تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهر‌های استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد است و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان ۱۱۶.۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان ۱۳۴.۸۶ درصد است.

استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یک هزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می‌کنند و بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت (ADSL) استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار