آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین درباره بحران جهانی غلات

منابع خبری از آغاز نشست روسیه، اوکراین و ترکیه برای رسیدگی به بحران غلات در جهان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات بین هیئت‌های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل درباره حل و فصل بحران غلات در استانبول برگزار شد. مقامات مکان این نشست را که پشت در‌های بسته برگزار می‌شود، فاش نکردند.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک به «اسپوتنیک» گفته بود که امید‌های زیادی برای دستیابی به توافق در این نشست وجود دارد. در نشست امروز قرار است به نگرانی‌های مسکو درباره تحریم‌ها در بخش‌های بیمه، لجستیک و بانکی برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه رسیدگی شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نیز اعلام کرد که رسیدگی به مسئله غلات و کشاوری به عهده ارتش این کشور انجام می‌شود و اطلاعات را از ارتش دریافت خواهند کرد. از طرفی دیگر دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، پیشتر گفته بود که کی‌یف دو قدم تا دستیابی به توافق با روسیه بر سر صادرات غلات از  اوکراین فاصله دارد.

سازمان ملل بار‌ها درباره بحران غذایی به دلیل کمبود غلات هشدار داده است و کشور‌های غربی روسیه را به جلوگیری از صادرات غلات اوکراین به بازار‌های جهانی متهم کرده اند. اما مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرده است. در همان زمان، مقامات کی‌یف خود موانع زیادی برای صادرات غلات به کشور‌های دیگر ایجاد کردند. از نمونه این موانع می‌توان به آتش زدن غلات در بندر ماریوپول و استقرار مین‌های دریایی که نیرو‌های اوکراینی در دریای سیاه برای جلوگیری از عبور غلات کاشته اند، اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین نمی‌شود و در صورت حذف مین‌ها توسط کیف، کشتی‌های مملو از غلات بدون هیچ مشکلی می‌توانند آنجا را ترک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آمریکا و اوکراین این جنگ رو درست کردن خودشونم باید جواب بدن
آخرین اخبار