روسیه و اتحادیه اروپا بر سر کالینینگراد به توافق رسیدند

منابع خبری از توافق میان روسیه و اتحادیه اروپا بر سر ترانزیت کالا به کالینینگراد خبر دادند.

نشریه روسی ایزوستیا در گزارش امروز (چهارشنبه) خود با استناد به سخنان مقام‌های بلند پایه‌ای از روسیه اعلام کرد بروکسل مستنداتی به مسکو ارائه کرد که منجر به حصول توافق میان روسیه و اتحادیه اروپا بر سر سرترانزیت کالا به کالینینگراد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این گزارش نوشت: «سند‌های ارائه شده بیانگر آن بود که نمی‌شود ترانزیت کالا به کالینینگراد را متوقف کرد و این یعنی تمامی کالا‌هایی که به این منطقه می‌روند به عنوان یک استثنا از تحریم خارج می‌شود. این شامل ترانزیت ریلی و جاده‌ای است.»

یکی از منابع به این نشریه گفت: «همکاری برای حصول سند نهایی و توافق میان اتحادیه اروپا و لیتوانی چندین هفته است که ادامه دارد.»

لیتوانی در حال حاضر با ممانعت از ورود کالا‌های تحریمی به منطقه کالینینگراد، نوعی تهاجم مستقیم علیه روسیه را اجرا کرده است، اما مدعی است که فقط تحریم‌های اتحادیه اروپا را اجرا می‌کند.

هفته جاری «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او، درباره اقدامات مشترک احتمالی که می‌تواند در واکنش به تصمیم لیتوانی برای ممنوعیت ترانزیت کالا‌های روسی به کالینینگراد اتخاذ شود، رایزنی کردند.

اوایل ماه جاری نیز یک گروه هکری طرفدار روسیه موسوم به «کیل‌نت» (Killnet) مسئولیت حمله سایبری به لیتوانی را بر عهده گرفت و اعلام کرد این حمله واکنشی به تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ورود کالا‌ها به منطقه کالینینگراد روسیه است.

پیشتر از آن هم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو برای واکنش به ممنوعیت وضع شده به دست لیتوانی برای ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد روسیه به اقدام دیپلماتیک بسنده نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار