مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

مطالبه مالیات بر خانه‌های خالی به زودی آغاز می‌شود

خورشیدی گفت: به زودی با ارسال پیامک به صاحبان خانه‌های خالی در استان یزد، مطالبه مالیات بر این خانه‌ها آغاز می‌شود.

علی خورشیدی در مورد شناسایی خانه‌های خالی استان یزد و  ضرب الاجل تعیین شده از سوی استاندار و تعیین مالیات برای آنها، گفت: اتفاق بزرگی در این زمینه صورت می‌گیرد به این شکل که قیمت‌های ارزش واحد‌های خالی استان برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال می‌شود.

او می گوید: تا پایان تیر، مطالبه مالیات بر خانه‌های خالی از طریق پیامک برای مخاطبان ارسال می‌شود و پس از طی این روند، مالیات بر خانه‌های خالی به نحوی که میزان مالیات، به واقع بازدارنده باشد، اعمال می‌شود.

خورشیدی گفت:  یزد از استان‌های برتر در جذب درآمد‌های مالیاتی است.

به گفته او سال گذشته درآمد‌های پیش بینی شده مالیاتی استان یزد به طور کامل محقق شد و اعتبارات خوبی نیز برای تقویت دهیاری ها، شهرداری ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق حاشیه‌ای جذب شد.

به گفته او اعتبارات جذب شد استان یزد در سال ۹۸ بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۹ به ۶۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به عدد ۱،۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: ۵۰ میلیارد تومان نیز درآمد حاصل از عوارض کالا و خدمات در سال گذشته در استان یزد جذب شده که این میزان در سه ماهه اول امسال ۵۷۵ میلیارد تومان بوده که با رشد هفت درصدی نیست به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

او از توزیع ۴۸ میلیارد تومان عوارض آلایندگی بین مناطق تحت تاثیر آلاینده‌ها در مناطق مختلف استان یزد خبر داد و گفت: در سال ۹۸ بالغ بر ۵۹ هزار اظهارنامه مالیاتی و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از مؤدیان مالیاتی استان یزد دریافت شد و در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی در استان یزد ایجاد شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مالیات‌های ابراز شده از سوی مؤدیان مالیاتی مربوط به پرونده‌های جدید مالیاتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار