اتمام تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در امور برق جنوب سنندج

قائم مقام امور توزیع برق شهرستان‌های کردستان از اتمام پروژه بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در امور برق جنوب شهرستان سنندج خبر داد.

عبید علیمحمدی گفت: طول شبکه فشار ضعیف در امور برق جنوب سنندج ۴۵۵ کیلومتر است که ۲۴۰ کیلومتر آن در مناطق شهری و ۲۱۵ کیلومتر آن نیز مربوط به نواحی روستایی است.

قائم مقام امور توزیع برق شهرستان‌های کردستان گفت: اجرای پروژه اصلاح شبکه بخش شهری امور برق جنوب سنندج سال گذشته به اتمام رسید، اظهار داشت: با برنامه ریز‌های منظم و منسجم صورت گرفته، در مجموع ۷۴روستای واقع درحوزه امور برق جنوب شهرستان سنندج به طور کامل و قبل از موعد تعیین شده به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

او می گوید: برای اجرای این پروژه بزرگ بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شد و در راستای اصلاح و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در این امور هزار و ۹۰۰ پایه برق فرسوده تعویض و جابجا شد که بیش از هزار و ۷۰۰ پایه آن درنواحی شهری و ۲۰۰ پایه نیز در نواحی روستایی بوده است.

علیمحمدی زمان آغاز بکار اجرای این پروژه عظیم را اوایل سال ۹۸ خواند و گفت: درحال حاضر قریب به ۱۱۵ هزارمشترک دربخش‌های مختلف خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی ازخدمات توزیع برق حوزه جنوب شهرستان سنندج بهره مندهستند که با اتمام این پروژه شبکه برق این تعداد مشترک به طور کامل بهسازی و اصلاح شد.

او هدف ازتبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان و ضریب ایمنی شبکه دانست و گفت: افزایش پایداری شبکه، تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان ناشی از اتصالی‌های شبکه از دیگر اهداف ومزایای اجرای این طرح است.

کل شبکه توزیع برق امور برق شمال سنندج در بخش شهری به طور کامل اصلاح شده و مقرر است شبکه بخش روستایی نیز تا پایان سال اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر شبکه توزیع برق شهرستان‌های کامیاران وامور برق جنوب شهرستان سنندج و بخش شهری شهرستان‌های دهگلان، سروآباد و دیواندره و امور برق شمال شهرستان سنندج به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که با تداوم این روند، پایان سال جاری پایان حضور شبکه مسی در استان کردستان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.