مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

۳۵ هزار ایثارگر و خانواده آنان از خدمات بنیاد شهید سیستان و بلوچستان برخوردارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار نفر جامعه ایثارگری در سراسر استان از خدمات و حمایت‌های این نهاد برخوردار هستند.

محمد ناظری  در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان گفت: این استان مفتخر به تقدیم ۲ هزار و ۱۱۰ شهید، چهار هزار و ۶۱۰ جانبار و ۵۱۳ نفر آزاده است.

او گفت:سیستان و بلوچستان دارای ۳۵۵ گلزار شهدا و ۲ هزار و ۱۱۰ مزار شهید است که تاکنون ۳۴۱ گلزار و بیش از ۲ هزار و ۷۰ مزار شهید ساماندهی شده و تنها ۳۸ مزار شهید برای ساماندهی باقی مانده بود که قرار داد ساماندهی ۲۸ مزار با پیمانکار امضا شده و تنها ۱۰ مزار باقی مانده که در صورت تامین اعتبار آنها نیز ساماندهی خواهند شد.

او گفت: باب شهادت در این استان همچنان باز است بطوریکه در سه ماهه اول امسال ۶ نفر در استان شهید شدند که مراحل اداری آنها برای ثبت در لیست شهدا در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: ارتقا سطح علمی و آموزشی و توانمند سازی جامعه ایثارگری از اولویت های این نهاد است بطوریکه هم اینک این نهاد از ۲۱۸ نخبه برخوردار و یک هزار و ۱۵۹ نفر دانشجو و یکهزار و ۵۱۸ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حال ادامه تحصیل هستند.

او شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات موثر به جامعه ایثارگری در بخش های مختلف را از جمله اولویت های این نهاد برشمرد و گفت: از مجموع ۱۰۵ مولفه خدمت به جامعه هدف ۲۵ مولفه به صورت الکترونیک ارائه می شود.

ناظری حمایت های حقوقی و قضایی را از دیگر خدمات بنیاد شهید به ایثارگران و خانواده آنان ذکر کرد و  گفت: در سه ماهه امسال ۵۷ پرونده قضایی مربوط به جامعه ایثارگری پیگیری شده است.

او  به دسیسه ها و ترفندهای دشمنان علیه جامعه ایثارگری اظهار داشت: دشمن تلاش وسیعی را شروع کرده تا ایثارگران را علیه نظام اسلامی تحریک کند اما همانگونه که تاکنون شایعه پراکنی و توطئه چینی علیه روحانیت، شورای نگهبان، سپاه پاسداران و سایر نهادها به یاری خدا و هوشیاری آحاد جامعه خنثی شد و دشمنان در تمامی این دسیسه ها ناکام ماندند به یقین در توطئه اخیر علیه جامعه ایثارگر نیز شکست خورده و مایوس خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از توجه و تلاش استاندار انقلابی و دلسوز برای رفع مشکلات و رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگر قدردانی کرد و گفت: ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عضویت ۱۹ دستگاه اجرایی به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را مورد توجه ویژه قرار داده است بطوریکه در ۱۰۰ روز گذشته ۱۵ موضوع مهم در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.

او  واگذاری زمین و مسکن به ۳۰۱ نفر از ایثارگران و خانواده آنان، سرکشی و دیدار با یک هزار و ۱۹۰ خانواده شهید و دیدار چهره به چهره با ۲۴۳ نفر از جامعه ایثارگری را از جمله خدمات و حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سه ماهه اول امسال ذکر کرد و  گفت: در این مدت ۴۵۸ نفر از ایثارگران مورد پایش سلامت قرار گرفتند.

او گفت: ۲۸ یادواره شهید از سوی این نهاد در سه ماهه امسال برگزار شده این در حالیست که یادواره شهدا از سوی سپاه، ارتش و سایر نهادها نیز برگزار شده است.

ناظری به اقدامات این نهاد در جهت ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکثر فرزندان شهدا استخدام شده اند و یک هزار و ۲۱۷ نفر بیکار از جامعه ایثارگری در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که در سه ماهه امسال ۳۸ نفر از فرزندان ایثارگران استخدام شده و ۲۶۰ نفر نیز در آزمون آموزش و پرورش قبول شده اند که ۱۳۰ نفر آنان به استخدام درخواهند آمد و مشغول بکار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار