تبیین نقش مردم ولایتمدار گیلان در حماسه سازی‌های دفاع مقدس

استاندار گیلان گفت: پاسداشت ارزش‌های ایثار و مقاومت زمینه ساز حفظ هویت و ارتقاء اقتدار ملی است.

استاندار گیلان امروز در بیست و هفتمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رشت گفت: تلاش مجدانه‌ی مجموعه‌ی دست اندرکاران فرهنگی و اجرایی استان برای حفظ و احیای ارزش‌های ناب دوران دفاع مقدس و تبیین جایگاه مردم ولایتمدار گیلان در حماسه سازی‌های این دوران و پاسداشت ارزش‌های ایثار و مقاومت، زمینه ساز حفظ هویت و ارتقاء اقتدار ملی است.

به گفته اسدالله عباسی ، برپایی هرچه باشکوهتر یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف شهری و روستایی استان گامی اثرگذار در بازخوانی سیره‌ی شهدا و انتقال آن به نسل جوان و آینده سازاست و یادواره‌های شهدا نباید به تریبونی برای ابرازسلایق شخصی، تفکرات جناحی و سیاسی تبدیل شود و بروز این پدیده‌ی مذموم، آفتی برای احیای ارزش‌های ناب مرتبط با انقلاب، شهدا و امام شهیدان است.

رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان حمایت‌های لازم و همه جانبه از طرح ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان را ضروری دانست و گفت: امروز دشمنان این مرز و بوم تمامی تلاش مذبوحانه‌ی خود را بر محور تضعیف ارزش‌های ناب این ملت استوار ساخته اند و تاسی از حماسه سازی‌های بی بدیل دوران دفاع مقدس و انتقال سیره‌ی شهدا به نسل جدید می‌تواند خنثی کننده‌ی ترفند‌های دشمنان در این حوزه باشد.

به گفته حسن حبیبی ، نخستین مرحله این مرکز فرهنگی در قالب ۳ هزار متر محوطه سازی و افتتاح ساختمان اداری آن در هفته‌ی دفاع مقدس امسال به بهره برداری می‌رسد.

در ادامه‌ی این مراسم حکم ریاست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان که از سوی کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امضاء شده بود، به اسدالله عباسی استاندار گیلان اهدا شد و مسئولان کمیته‌های ۷ گانه‌ی کارگروه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان نیز احکام خود را از استاندار دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.