رمز عبور و نام کاربری دو عنصر مهم برای حمله سایبری

نام‌های کاربری رایج و گذرواژه‌های ضعیف می‌توانند منجر به به خطر افتادن اعتبار شوند،

اگر حرفه‌ شما در زمینه امنیت سایبری است باید  شرکت خود را ایمن نگه دارید همچنین  این یک کار بزرگ است و برای رفاه شرکت شما بسیار مهم است. روش دشمن می‌تواند کل شبکه یا سیستم شما را نقض کند یا به آن نفوذ کند.

هر گونه حادثه امنیتی که در آن داده‌های حساس، محافظت شده یا محرمانه توسط یک شخص غیرمجاز مورد دسترسی یا سرقت قرار می‌گیرد، برند، مشتریان و دارایی‌های سازمان را به خطر می‌اندازد. حوادثی مانند DDoS، استخراج بیت کوین و ... نیز از موارد نقض امنیتی هستند. 

نام کاربری و رمز عبور همچنان رایج‌ترین نوع اعتبار برای دسترسی هستند این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران ناآگاه قربانی تلاش‌های فیشینگ می‌شوند و اعتبار ورود خود را در وب‌سایت‌های جعلی وارد می‌کنند. در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا افشا شدن، اعتبارنامه‌های به خطر افتاده می‌توانند به نفوذگر دسترسی یک خودی را بدهند. اگرچه نظارت و تجزیه و تحلیل در سازمان می‌تواند فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کند، اما این اعتبارنامه‌ها به طور موثر امنیت محیطی را دور زده و تشخیص را پیچیده می‌کنند. 

نام‌های کاربری رایج و گذرواژه‌های ضعیف می‌توانند منجر به به خطر افتادن اعتبار شوند، بنابراین مهم است که شرکت سیاست‌های رمز عبور مؤثری داشته باشد که از قدرت رمز عبور مناسب اطمینان حاصل کند. به اشتراک گذاری رمز عبور در بین سرویس ها، یک سرویس یا برنامه را در گروه آسیب پذیر قرار می دهد. از رمز عبور یکسان برای دسترسی به چندین برنامه و سیستم استفاده مجدد نکنید. بنابراین استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای از طریق عامل دوم قابل اعتماد می‌تواند تعداد نقض‌هایی را که به دلیل به خطر افتادن اعتبار در یک سازمان رخ می‌دهد، کاهش دهد.

یک حمله سایبری علیه یک شبکه (به عنوان مثال، سرور، وب سایت) باعث کاهش سرعت و یا خرابی آن می‌شود و کاربران و سیستم‌های مجاز را غیرقابل دسترس می‌سازد.هدف نهایی دشمنان، دسترسی به دستگاه ها، برنامه‌ها و داده‌های با ارزش شماست. اگر دستگاه‌ها و کاربرانی که به برنامه‌ها، داده‌ها و شبکه‌های حساس دسترسی دارند، ایمن نباشند، خطر قابل‌توجهی برای شرکت شما به همراه خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار