ارائه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ستاد دیه به زندانیان در زمینه مهریه

رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: کمک‌های این ستاد به افراد زندانی در زمینه مهریه تنها ارائه تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی است که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

آقای صیادی گفت: در حال حاضر زندانیان غیرعمد در زمینه مالی، دیه و مهریه، ۱۵۲ نفر در زندان‌های چهارمحال و بختیاری هستند که از این تعداد پنج نفر زن بوده و ۱۴۷ نفر مرد هستند که میزان بدهی زندانیان در زمینه مهریه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سکه است.

ستاد دیه در جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد تلاش می‌کند، کمک‌های این ستاد به افراد زندانی در زمینه مهریه تنها ارائه تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و به حساب دادگستری واریز می‌شود تا بتواند آن را دریافت کند امید است افرادی که در زمینه مهریه مشکل دارند از این مبلغ استفاده کنند.

در زمینه مالی و دیه یک بخشی به صورت تسهیلات و بخشی به صورت کمک‌های بلاعوض رفع و رجوع می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ نفر زندانی از جمله ۱۸ نفر بدهی مالی، هفت نفر بدهی مهریه و شش نفر با انجام مشاوره قضایی آزاد شده اند.


بیشتر بخوانید


هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی این ۳۱ نفر بود که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن شاکیان رضایت دادند، سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان آن نیز در تقاضای اعسار و موافقت‌های صورت گرفته این مبلغ به صورت پیش پرداخت به مددجویان کمک شد و برای اینکه مددجویان بتوانند از زندان آزاد شوند یک میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان به صورت بلاعوض و یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان هم به صورت وام در اختیار مددجویان قرار گرفت.

پارسال با همت خیران ۱۵۵ نفر زندانی آزاد شد که ۱۰۴ نفر این‌ها بدهی مالی، ۲۳ نفر بدهی مهریه، هفت نفر دیه و ۲۱ نفر با انجام مشاوره‌های قضایی آزاد شدند که این افراد حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهی داشتند.

با زندانی شدن افراد با جرایم غیرعمد یک نیروی کار را جامعه از دست می‌دهد، قطعا این‌ها افراد خوبی هستند و بزهکاری مستمر نداشتند که وقتی به زندان می‌افتند خانواده آن‌ها آسیب می‌بیند چرا که تمام زندگی خود را برای پرداخت بدهی به شاکیان دادند و اکنون چیزی در زندگی ندارند.

خانواده این افراد منزوی می‌شود و با مشکل مواجه شده است، بسیاری از خانواده این افراد نمی‌توانند فرزندان را به خوبی کنترل کنند و علاوه بر این معضلات، دیدگاه‌ها و برچسب مردم نیز وجود دارد که بدون توجه به علت زندانی شدن افراد به آن‌ها به دید خانواده‌ای نگاه می‌کنند که یک فرد زندانی دارند و مشکلات زیادی برای خانواده‌های این چنینی رخ می‌دهد.

مردم از اضافه مبالغی که دارند کمک می‌کنند و با آزادسازی زندانیان کمک به چرخه اقتصاد، کاهش جمعیت کیفری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و... می‌کنند.

اکثر زندانیان صاحب خانواده هستند و حدود ۶۰ درصد مددجویان والدین خود را تحت پوشش داشتند که با آزادسازی یک زندانی به طور میانگین ۳۰ نفر به صورت مستقیم با مشکل ایجاد شده ارتباط داشتند و به زندگی عادی بازمی‌گردند.

مردم چهارمحال و بختیاری در آزادسازی زندانیان مشارکت خوبی دارند، از لحاظ تعداد خیرین، رشد کمی بوده، اما از نظر مبلغ بسیار رشد بالایی داشتیم، پارسال با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار، زندانی آزاد شد.

با توجه به اینکه ماه محرم در پیش است، بسیاری نذر دارند بهتر است با شرایط موجود این نذورات را برای آزادسازی زندانیان در نظر بگیریم.

امسال چند تن از خانواده‌ها مبالغ هزینه مراسم افراد فوت شده را برای آزادسازی زندانیان دادند که موفق به آزادسازی شدند. اگر بتوان این چنین کار‌ها را کرد می‌توان گفت یک نفر را به زندگی باز گرداندیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار