مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند خبر داد؛

تلاش نیروگاه شازند برای عبور بدون خاموشی از تابستان

ایرانپاک گفت: این نیروگاه با تمام توان برای گذراندن تابستان بدون خاموشی فعالیت می‌کند.

ایرانپاک مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند با تشریح فعالیت این نیروگاه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

نیروگاه حرارتی شازند ۸۰ درصد برق استان مرکزی و ۲ درصد برق کشور را تامین می‌کند و همزمان با تابستان گرم و به اوج رسیدن مصرف برق با تمام توان برای گذراندن تابستان بدون خاموشی فعالیت می‌کند.

این نیروگاه از چهار واحد ۳۰۰ مگاواتی بخار برخوردار است که در مجموع هزارو۲۰۰ مگاوات برق در پیک مصرف تحویل شبکه ملی می‌دهد.

با انجام ۴۵۰۰ ساعت کار تعمیراتی در زمستان ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱ به دست متخصصان و مهندسان ایرانی زمینه برای کار بی وقفه نیروگاه در تابستان امسال فراهم شد.

این نیروگاه در زمره ۳۰ نیروگاه بخار کشور است که با استفاده از فرآینده‌های پیچیده بخار آب را تبدیل به انرژی پایدار برق می‌کند.

مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند در پایان گفت: این نیروگاه هم اکنون با سوخت پاک گاز و بدون مصرف مازوت برق تولیدی خود را به صورت لحظه‌ای به شبکه توزیع سراسری کشور انتقال می‌دهد.

به گفته کارشناسان برای گذران تابستان بدون خاموشی تنها فعالیت بی وقفه نیروگاه‌ها کافی نیست و لزوم صرفه جویی در مصرف برق بیش از گذشته احساس می‌شود.

در ۱۰۸ نیروگاه کشور ۶۹ هزار مگاوات به صورت لحظه‌ای برق تولید می‌شود و با این وجود تیرماه امسال مصرف برق از مرز ۶۷ هزار مگاوات عبور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.