آغاز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا؛

بهترین فرصت برای کاهش شدت موج جدید کرونا است

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان شهرکرد گفت: زمان فعلی بهترین فرصت تزریق واکسن برای کاهش شدت موج جدید کرونا است.

 

آرش روغنی گفت: با افزایش موارد ابتلا به کرونا در روز‌های اخیر، زنگ خطر شکل‌گیری موج هفتم کرونا در کشور و استان نواخته شده است و چنانچه افراد دارای شرایط نسبت به تزریق هر چه سریع‌تر واکسن اقدام نکنند احتمال اینکه با موج شدیدی در ماه‌های آینده روبرو شویم، وجود دارد.

واکسن اگر چه از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند، اما از شدت بیماری می‌کاهد از همین رو در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مهمترین راهکار‌ها برای کاهش شدت موج هفتم کرونا به شمار می‌آید.

تجربه موج‌های قبلی حاکی از آن است که افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و یا به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند بیشتر از میان افرادی بودند که واکسن نزده و یا نوبت‌های واکسن را تکمیل نکرده بودند.

با گذشت زمان از ایمنی بخشی واکسن‌های کرونا کاسته می‌شود؛ افرادی که از آخرین نوبت دریافت واکسن خود بیش از ۶ ماه می‌گذرد هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

سویه اومیکرون سویه غالب در کشور است، اگر سویه‌های جدید که گفته می‌شود با علائم شدیدتری ظاهر می‌شود وارد کشور و استان شود و مردم به خوبی واکسینه نشده باشند با بحران جدی روبرو می‌شویم.

استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی هم از دیگر مواردی است که باید به جد از سوی مردم رعایت شود تا بتوان شدت موج بعدی کرونا را مهار کرد.

آقای درخشان مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در شهرکرد (مرکز استان) پایگاه تجمیعی تزریق واکسن کرونا مصلی حضرت امام خمینی (ره)، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت فعال هستند.

همچنین در شهرستان‌های سامان، بن، اردل، خانمیرزا، کیار و کوهرنگ مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برای تکمیل نوبت‌های واکسن کرونا فعالیت دارند.

در شهرستان فارسان نیز پایگاه تجمیعی هلال احمر، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت درخصوص انجام واکسیناسیون علیه کرونا فعالیت می‌کنند.

همچنین در شهرستان لردگان پایگاه تجمیعی شهید حاج قاسم سلیمانی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت واکسن کرونا را به متقاضیان تزریق می‌نمایند.

اهالی شهرستان بروجن نیز برای تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا می‌توانند به پایگاه تجمیعی بروجن، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

دکتر خالدی فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا گفت: هم اکنون افزایش حساسیت جامعه و مردم درخصوص شیوع مجدد بیماری کرونا با واریانت جدید BA ۵، پرهیز از عادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.


بیشتر بخوانید


با تشکیل تیم‌های بهداشتی، نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح استان تشدید می‌شود.

فعالیت کلینیک سرپایی تنفسی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد از سر گرفته خواهد شد و بیمارستان‌های استان بویژه آیت الله کاشانی (ره) و هاجر (س) شهرکرد آمادگی کامل برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی پیدا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار