رونق ساخت و ساز در کرمانشاه با رویکرد جدید شهرداری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت : با رویکرد جدید شهرداری کرمانشاه نسبت به صنعت ساختمان، شاهد رونق ساخت و ساز در کرمانشاه و به دنبال آن تحول در شهر باشیم.

کیوان کاشفی گفت : خوشبختانه تعامل خوبی میان شهرداری با فعالان بخش خصوصی صنعت ساختمان در پیش گرفته شده و امیدواریم این تعامل زمینه ساز رونق ساخت و ساز در کرمانشاه باشد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه اگر موانع پیش روی ساختمان سازی در کرمانشاه مرتفع شود نه تنها سایر صنایع وابسته به ساختمان نیز رونق می‌گیرد بلکه این موضوع کمک شایانی به ایجاد اشتغال در استان خواهد کرد، زیرا در صنعت ساختمان چند برابر اشتغال مستقیم، شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند به رونق صنعت ساختمان در کرمانشاه کمک کند تسهیل‌گری و کاهش بروکراسی پیش روی این بخش و پرهیز از نگاه‌های غیرکارشناسی و سلیقه‌ای است.

برای این منظور لازم است در جلسات تصمیم سازی برای صنعت ساختمان، از نظر بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

طی سالیان اخیر شهر کرمانشاه متناسب با افزایش جمعیت توسعه نیافته و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی از جمله حاشیه نشینی و ... شده است.

طراحی زون‌های جدید شهری برای کرمانشاه می‌تواند به حل این معضل کمک کند که البته این طراحی باید با نگاه اقتصادی و چشم اندازه بلندمدت باشد.

بخش خصوصی و فعالین صنعت ساختمان کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد چنین زون‌هایی دارند، البته نیاز داریم که توان مالی و تخصصی فعالین این عرصه در قالب کنسرسیوم تجمیع شود تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.