لزوم بهره گیری از الگو‌های جدید اقتصادی برای اداره کشور

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار وزیر اقتصاد گفت:باید با بهره گیری از دانش نخبگان چالش‌های اقتصادی کشور را حل کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار وزیر اقتصاد گفت: ایران اسلامی به برکت وجود متخصصان و تکیه بر دانش بومی بسیاری از قله‌های رفیع علوم بویژه در بخش‌های نظامی را فتح کرده و در میدان بزرگ اقتصادی هم باید از وجود نخبگان و متخصصان استفاده کرد تا مشکلات حل شود.

به گفته آیت الله رسول فلاحتی، وزارت اقتصاد با تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز و بهره گیری از دانش حوزویان، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و نیرو‌های دلسوز با تجربه می‌تواند مقابل هجمه‌های اقتصادی دشمنان بایستد.

نظام اقتصادی کشور دچار چالش‌هایی در بخش‌های بودجه‌ای و مالیاتی است و باید با نظارت بیشتر جلوی فرار‌های مالیاتی و نقصان‌های این عرصه را گرفت و نظام بانکی نیز با برنامه ریزی اصولی باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

غلبه واردات بر صادرات یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور است و بسیاری از کشور‌های منطقه بویژه همسایگان خواستار تولیدات ایران اسلامی هستند و دولت با بازاریابی بین المللی برای محصولات داخلی و حمایت از صادرکنندگان، روند افزایش تولید داخل و بی نیازی از واردات را تسریع کند.

وزیر اقتصاد هم در این دیدار مهار تورم را اولویت مهم دولت در بخش اقتصاد اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های متولی این بخش با تقسیم وظایف کنترل نقدینگی و تورم را دستور کار اول خود قرار داده اند.

به گفته احسان خاندوزی، وزارت اقتصاد از همه ظرفیت‌ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرده و برنامه ریزی جدی برای تسهیل در صادرات کالا‌های تولید داخل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.