معلم هنرمند سیستان و بلوچستانی رتبه نخست کتابت نستعلیق فرهنگیان کشور را کسب کرد

امیرمحمد شهری استاد فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران در دومین جشنواره معلمان هنرمند موفق به کسب رتبه اول در کتابت نستعلیق شد.

این هنرمند فرهنگی و رتبه اول رشته کتابت نستعلیق فرهنگیان کشور گفت: هنر عصاره خلقت خالصانه جهان هستی و هنرمند در واقع رهرو خداوندگار جهان هستی است که با تاسی از زیبایی‌های خلقت به دنبال خلق آثار هنری زیباست.

اوگفت: تنها عشق و زیبایی می‌توانند دست در دست هم نهند تا هنر خلق شود و هنرمند خالق زیبایی‌های نهفته این جهان است.

استاد فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران گفت: هنرمندان ارتباط سیگنالی با ماورای طبیعت و جهان هستی برقرار می‌کنند، زیرا برای کشف معانی هنری قدرت انسان کافی نیست و باید قدرت‌های نهفته آدمی فعال شوند.

او گفت:  اینکه لوح و قلم مورد قسم خداوند در قرآن کریم قرار می‌گیرد به معنای ارزش نامتناهی آن است لذا اگر لوح و قلم را با عشق و هنر آمیخته کنیم یقینا در زمره آسمانی‌ها قرار خواهیم گرفت.

شهری گفت: هرکس که بتواند سیگنال آسمانی خلقت را درک و آن را در درون خود فعال کند و به تصویر کشد هنرمند می‌شود.

به گفته او : قرار دادن هنر بر سر قلم و کشیدن آن با اندیشه خلق زیبایی می‌تواند هر لحظه قسم و سوگندی دوباره برای کائنات بیافریند.

او گفت: : خوشنویسی از آن جهت که از آن به عنوان یک هنر قدسی یاد می‌شود روح انسان را جلا می‌دهد.

دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند سراسر کشور با شرکت ۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر در رشته‌های متعدد تابستان جاری در شیراز برگزار شد.

امیرمحمد شهری استاد فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران حدود ۲ سال است که به خانواده آموزش و پرورش پیوسته و اکنون در شهرستان میرجاوه مشغول خدمت است.

وی از ۱۰ سال پیش تاکنون خوشنویسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

برچسب ها: خوشنویسی ، نستعلیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار