سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری؛

طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد

حیدری گفت: طرح های عمرانی که در چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا می‌رسد باید پیوست فرهنگی داشته و متناسب با اقلیم و فرهنگ استان باشد.

آقای حیدری گفت: در قالب سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده است و اختصاص این میزان اعتبارات باعث شتاب گرفتن روند توسعه استان خواهد شد.

از این میزان اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات است و بقیه اعتبار برای خریداری اتوبوس، دستگاه‌های آتش‌نشانی، تامین ۱۰ هزار تن قیر و روسازی راه‌آهن استان اختصاص دارد.

این میزان اعتبار ظرف دو سال در چهارمحال و بختیاری جذب می‌شود و آبادانی، رشد و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


تکمیل ۴۸۹ طرح در اولویت طرح‌های سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری واقع شده است و این تعداد طرح به طور میانگین بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تمام تلاش خود را برای تکمیل آن به کار گرفته‌ایم.

تکمیل راه‌آهن استان تا پایان سال ۱۴۰۲ از مهمترین برنامه‌های عمرانی استان است و این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد که با جذب اعتبارات سفر می‌توان این بدهی را پرداخت کرد و پس از تکمیل زیرسازی، روسازی و ریل‌گذاری را انجام داد.

برای جذب اعتبارات استان اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شده است و این اطمینان را می‌دهیم که هیچ اعتباری از استان برگشت نخورد.

اگرچه سرعت جذب اعتبارات در بخش‌هایی نظیر محرومیت‌زدایی کُند است، اما به نسبت استان‌های دیگر وضعیت بهتری داشته و در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.

در حال حاضر ۳۱ تونل در استان در حال احداث است که در نوع خود بی‌نظیر است و روند جذب اعتبارات و اجرای طرح‌های راهسازی در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

پیوست فرهنگی برای طرح‌های عمرانی یک ضرورت است؛ ضمن اینکه اجرای هر طرح عمرانی باید متناسب با اقلیم و شرایط جغرافیایی استان باشد بلکه در نوع معماری طرح‌ها باید به سبک الگوی اسلامی ایرانی توجه داشت.

همچنین برای طرح‌های عمرانی که از سال‌های گذشته در استان آغاز شده باید پیوست فرهنگی تهیه کرد و چنانچه طرحی چنین پیوستی نداشته باشد باید اصلاح شود.

با جذب اعتباراتی که در قالب سفر رییس‌جمهور مصوب شده می‌توان تحول بزرگی در استان ایجاد و بسیاری از طرح‌های مهم و پیشران استان را تکمیل کرد.

انتخاب سریع‌تر شهردار مورد تاکید است و این موضوع بار‌ها به شورای شهر اعلام شده و امید می‌رود با انجام مراحل قانونی این موضوع سریع‌تر به نتیجه برسد.

تامین آب پایدار برای استان از دیگر برنامه‌های مهم استان است بنابراین برای تکمیل طرح آبرسانی بن به بروجن به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار و برای تکمیل سد باباحیدر به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۹ تير ۱۴۰۱
دیگه این چه صیغه اییه!!!!!
واقعا خودتان را مسخره خاص و عام نکنید