صدور مجوز اولیه و موافقت اصولی واحد‌های بومگردی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: زمان لازم برای صدور مجوز اولیه و موافقت اصولی واحد‌های بومگردی در استان اردبیل کمتر از دو هفته است.

نادر فلاحی گفت: زمان لازم برای صدور موافقت اصولی و مجوز‌های اولیه تاسیس واحد بومگردی در استان اردبیل کمتر از دو هفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در نشست تخصصی گردشگری روستایی گفت: اگر مجموعه‌ای بخواهد به واحد بوم‌گردی تبدیل شود پس از انجام استعلامات پروانه بهره‌برداری آن صادر می‌شود، اما اگر یک واحد بخواهد از صفر ایجاد شود باید با کسب موافقت اصولی و مجوز اقدام به این کار بکند.

فلاحی می‌گوید: بوم‌گردی در کنار سایر تعریف‌هایی که دارد محلی برای فعال کردن اقتصاد روستایی است و گردشگری تکمیل کننده اقتصاد روستایی و ارتقا دهنده سطح معیشت و اشتغال آفرین برای روستاییان است.

او ادامه داد: با ایجاد بومگردی‌ها و رونق گردشگری روستایی، روستاییان می‌توانند تولیدات خود را به صورت مستقیم به گردشگران عرضه کنند که ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت و موجب ماندگاری جمعیت در روستا‌ها می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل درمورد ارائه تسهیلات برای احداث واحد‌های بومگردی گفت: در ارائه تسهیلات محدودیتی نداریم و با ثبت درخواست هر متقاضی برای ایجاد بوم‌گردی تسهیلات لازم را دریافت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.