رییس دامپزشکی:

۴ گروه بر ذبح دام روز عید قربان در میاندوآب نظارت می‌کنند

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: چهار اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام طی روز عید قربان در این شهرستان نظارت می‌کنند.

مهدی فتاحی گفت: شبکه دامپزشکی میاندوآب آمادگی کامل برای روز عید قربان را دارا بوده و تدابیر لازم برای تشکیل اکیپ های نظارت شرعی و بهداشتی برای روز عید قربان در این شهرستان اندیشیده شده است.

او می گوید:امسال نیز مانند سال‌های گذشته، قبل از فرا رسیدن عید قربان، شبکه دامپزشکی با ارگان‌های مرتبط در راستای انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و تضمین سلامت گوشت قرمز مصرفی شهروندان همکاری می کند.

او  با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با اداره‌ها و نهادهای مختلف در راستای برنامه ریزی برای تشکیل اکیپ های مشترک، گفت: در این راستا یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و سه اکیپ سیار از ارگان‌های مرتبط در سطح شهر بر عرضه گوشت قرمز نظارت خواهند داشت.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی دام میاندوآب در شب و صبح عید قربان فعال بوده و آماده ارایه خدمات بهداشتی و ذبح شرعی از طریق ناظرین بهداشتی دامپزشکی دام‌های قربانی شهروندان است، گفت: از مردم می‌خواهیم تا دام‌های ویژه نذری عید قربان را در کشتارگاه دامی شهرستان ذبح کنند تا از آلودگی زیست محیطی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

فتاحی می گوید: مردم همچنین می‌توانند با شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ تماس گرفته و درخواست معاینه بر ذبح شرعی و بهداشتی داشته باشند که در این صورت نیز به سرعت کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به محل قربانی اعزام خواهد شد.

او  با بیان اینکه همکاران شبکه دامپزشکی آماده هرگونه مشاوره هستند، گفت: به مردم توصیه می شود گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و قصابی ها تهیه و به ممهور بودن لاشه ها به مهر دامپزشکی و لیبل نظارت شرعی توجه ویژه نمایند و از تهیه گوشت از افراد بی هویت، فاقد کارت بهداشتی و سرراهی خودداری کنند.

در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی ها فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.