مراسم تجلیل از ششمین سالگرد درگذشت سترجنرال سیدحسین انوری در مشهد + تصاویر

در مراسم تجلیل از ششمین سالگرد درگذشت سترجنرال سیدحسین انوری بر ایجاد حکومت همه شمول جهت سامان دادن اوضاع افغانستان تأکید شد.  

مراسم تجلیل از ششمین سالگرد درگذشت جنرال سیدحسین انوری با شرکت جمعی از اقشار مختلف پناهندگان و شخصیت های جهادی، دانشگاهی و علما در مشهد برگزار شد.

در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی های وحدت محور این فرمانده جهادی، بر لزوم پرهیز از کشمکش های سیاسی و نظامی به ایجاد حکومت همه شمول و مشارکتی جهت سامان دادن اوضاع افغانستان تأکید شد.  

دکتر کاظمی از سخنرانان این مراسم با اشاره دو خصیصه مصلحت خواهی و خیرخواهی سیدحسین انوری گفت: سترجنرال سیدحسین انوری در دوران جهاد بدون مسائل قومی،  سمتی و جنایی بگونه ای کارکرد داشت که نامش از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و مرکز افغانستان روی زبان ها بوده و هنوز هم است.

مولوی حبیب الله حسام، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در این جلسه ضمن تسلیت سالروز درگذشت مرحوم انوری، وی را بعنوان یکی از شخصیت های وارسته و قامت بلند و بعنوان یکی از «گلدسته های زیبای مجاهدین» یاد نمود.

سیدمهدی انوری، فرزند ارشد ایشان بزرگداشت وی را نوعی «یادبود اندیشه و عمل» عنوان نموده و گفت: حیات سیاسی و اجتماعی ایشان را می توان به سه دوره جهاد، مدیریت جهادی و خدمت رسانی تقسیم بندی کنیم که هر سه دوره یک هدف مشترک داشت و آن هم صلح و ثبات افغانستان و مردمان افغانستان بود.

انوری در پایان مراسم ضمن اشاره به درد و رنج های بیشمار مهاجرت اتباع افغانستان از مساعدت های جمهوری اسلامی ایران تقدیر نموده و خواهان تداوم این مساعدت‌ها شد.

مراسم تجلیل از ششمین سالگرد درگذشت جنرال سیدحسین انوری در مشهد برگزار شد

مراسم تجلیل از ششمین سالگرد درگذشت جنرال سیدحسین انوری در مشهد برگزار شد

مراسم تجلیل از ششمین سالگرد درگذشت جنرال سیدحسین انوری در مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار