تخصیص اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریالی برای اتمام پروژه راه آهن سنندج

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اتمام و تکمیل پروژه راه آهن همدان-سنندج ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رستم قاسمی  امروز در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کردستان در جمع خبرنگاران گفت: بازدید ایستگاه راه آهن نشان می دهد زیرسازی بیش از ۹۰ درصد پروژه انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی در مورد فرودگاه سقز هم گفت: بخشی از کارهای فرودگاه سقز انجام شده است و برای تکمیل فرودگاه هم ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار میلیارد ریال آن از محل شرکت فرودگاه‌های کشور و هزار میلیارد ریال نیز از اعتبارات استان است و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

او می گوید: کردستان به لحاظ ژئوپلیتیکی در منطقه بسیار مهمی از کشور قرار دارد و در حوزه ترانزیت کشور عراق و دیگر همسایه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

قاسمی گفت: در این استان طرح‌های عظیمی آغاز شده است، بر اساس گزارش های ارائه شده اکثر پروژه‌های استان شروع شده و در قسمت‌های مختلف پیشرفت‌های نسبتاً خوبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی می گوید: حدود ۳۰۰ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب که از آذربایجان غربی آغاز می‌شود و در بندر امام خمینی(ره) به اتمام می‌رسد، در کردستان است و پروژه تقریبا در اکثر بخش‌ها در حال فعالیت است.

به گفته او  اکثر پروژه‌ها پیمانکار دارند یا در حال قرارداد با پیمانکاران هستند و برای تکمیل کمربندی مریوان با سرمایه گذار توافق شده است و عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود، از این رو در حوزه راه تقریباً در استان در تمام جبهه ها فعال هستیم و استان تبدیل به یک کارگاه راه‌سازی شده است.

قاسمی گفت: در حوزه روستایی، استان کردستان از شاخص برنامه کشور یک عقب‌ماندگی جدی داشت، با اعتباری که در سفر رییس جمهوری برای آن دیده شده قطعاً به شاخص‌های اصلی کشور خواهد رسید که البته انتظار داریم در کردستان به لحاظ شرایط اقلیمی خاص خود و صعب العبور بودن، هر چه زودتر اقدامات مرتبط با عملیات اجرایی راه‌های روستایی را به پایان برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.