واکنش فیفا و دومای روسیه به تبرئه بلاتر و پلاتینی

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و مجلس دومای روسیه، به حکم تبرئه بلاتر و پلاتینی واکنش نشان دادند.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در واکنش به حکم دادگاه سوئیس مبنی بر تبرئه سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا و میشل پلاتینی، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در پرونده کلاهبرداری اعلام کرد منتظر بخش استدلالی این تصمیم است.

سرویس مطبوعاتی فیفا اعلام کرد: فیفا رای دادگاه در مورد بلاتر و پلاتینی را دریافت کرده است و قبل از اظهار نظر بیشتر منتظر استدلال کامل مربوط به این تصمیم خواهد بود.

این در حالی است که دیمیتری سویشچف، رئیس کمیته ورزش دومای روسیه با تبریک به بلاتر و پلاتینی، ابراز تأسف کرد که این دو مقام سابق فوتبال نتوانستند در برابر فشار‌های سیاسی که توسط " دشمنانی از آن طرف آب" راه اندازی شده بود، مقاومت کنند.

او گفت:"من می‌خواهم به این مقامات و وکلای آن‌ها تبریک بگویم. بلاتر و پلاتینی فوتبال را به سطح جدیدی ارتقا دادند. آن‌ها فوتبال را به صورت تجاری تماشایی و پرطرفدار ساختند.آنها قربانی دسیسه‌هایی شدند که همیشه در سازمان‌هایی  که پول در آن است، وجود دارد. "

دادگاه سوئیس در بلینزونا امروز (جمعه) بلاتر و پلاتینی را از اتهام کلاهبرداری تبرئه کرد. محاکمه بلاتر سوئیسی ۸۶ ساله و  پلاتینی فرانسوی ۶۶ ساله به اتهام کلاهبرداری، سوء مدیریت، خیانت در امانت و جعل اسناد  از ۸ ژوئن آغاز شده بود.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار