توضیحات مدیرکل کار درباره تجمع صنفی مس سونگون

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: افزایش ضریب ریالی رتبه بندی و همسان سازی حقوق کارگران مس سونگون از ابتدای امسال صورت گرفته است.

آقای فتحی  در خصوص علت تجمع صنفی کارگران پیمانکاری مجتمع مس سونگون گفت: عدالت در پرداخت حقوق کارگران همراه با سختی کار اجرا شده و امسال حقوق معوقه در این شرکت نداریم.

 طرح استقلال مس سونگون با دستور رئیس جمهور در سفر اخیر هیئت دولت به استان در حال اجرا است و بسیاری از مشکلات این شرکت حل خواهد شد.

کارگران نباید فرصت سوء استفاده معاندان و بدخواهان کشور را از خواسته‌های صنفی خود بدهند و اگر تجمعی صورت می‌گیرد نباید به روند کار و تولید و نظم و استفاده مطلوب از ذخایر معدنی خلل وارد کند.

بر خلاف ادعا‌های رسانه‌های معاند برخورد فیزیکی با کارگران صورت نگرفته و نیرو‌های پلیس با حضور در این شرکت تجمع صنفی کارگران را هدایت کردند.

جمعی از کارگران شرکت‌های تابعه مجتمع مس سونگون ورزقان دیروز با برگزاری تجمعی یکسان سازی حقوق دریافتی خود را با کارکنان این مجتمع خواستار شدند.

این تجمع پارسال چندین بار در این مجتمع شکل گرفته بود و مسئولان استان و شهرستان و دستگاه‌های ذیربط قول حل مشکل را دادند و میزان دریافتی کارگران شرکت‌های تابعه مس سونگون هم اکنون افزایش قابل توجهی یافته و از مزایای غیرنقدی هم برخوردار شده اند اما همچنان برخی کارگران خواستار همسان سازی حقوق با کارکنان رسمی این مجتمع هستند.

حدود ۴ هزار نفر در شرکت‌های تابعه مجتمع مس سونگون ورزقان کار می‌کنند.

برچسب ها: تجمع صنفی ، مس سونگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار