«حذف دروس عمومی کنکور»؛ اختیار مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی؟

فلاحی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای دیگر نگاه چندان کارشناسی درباره حذف دروس عمومی از کنکور ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از پایه‌های معرفتی در دروس عمومی است؛ اگر تخصص را بتوانیم ایجاد کنیم اما تعهد به وجود نیاید، نظام آموزشی دچار مشکل می‌شود و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. این کمیسیون درباره موضوع حذف دروس عمومی کنکور تصمیم‌گیری می‌کند.

در چند ماه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی از حذف دروس عمومی کنکور خبر داده بود؛ ۱۸ خرداد امسال هم رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت که در قالب تحولات اساسی در کنکور ۱۴۰۲، «دروس عمومی در کنکور حذف می‌شود و به سوابق تحصیلی منتقل خواهد شد.»

ادبیات و زبان فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی و اقلیت‌های دینی، عربی و زبان خارجی، درس‌های عمومی کنکور سراسری هستند.

با این حال پیشتر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت، در نشست علنی ۲۱ ارديبهشت مجلس، مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد حذف دروس عمومی از کنکور سال آینده را «خلاف قانون مجلس» دانست.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم در پاسخ به نماینده رشت، از رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواست با برگزاری یک جلسه اضطراری، مصوبه مجلس ملاک عمل قرار بگیرد.

در جریان تغییرات کنکور که آقای پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش، آن را تحولات اساسی خوانده، شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده «سال آینده، سنجش داوطلبان در کنکور با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی انجام می‌شود.»

آقای عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که این تأثیر در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد و در ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد خواهد رسید.

بر اساس توضیحاتی که خرداد ماه رئیس سازمان سنجش آموزش داد، «کنکور با دروس اختصاصی در ۵ گروه آزمایشی، سالی دو بار برگزار می‌شود و برای ۲ سال اعتبار دارد.» به گفته آقای عبدالرسول پورعباس «بودجه بندی آزمون اختصاصی هم تغییر خواهد کرد.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: مصوبه کنکوری را تغییر نمی‌دهیم

۱۵ تیر ماه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرگزاری مهر درباره «برخی گمانه‌زنی‌ها برای بازگشت دروس عمومی به کنکور و حذف تأثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی» گفت که هیچ چیزی تغییر نمی‌کند و مصوبه این شورا برای کنکور سال آینده اجرا خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ۱۳ تيرماه در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور ۱۴۰۲ اعمال نمی‌شود.

آقای خضریان گفت در نشستی که نهم تیر ماه کمیسیونش با آقای رئیسی، رئیس جمهور داشته است، تصمیم گرفته شده مصوبه این شورا پس از ۱۵ تیر ماه ابلاغ شود تا در کنکور ۱۴۰۲ اثر نگذارد.

در ترکیب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس قوه مجریه، رئیس این شورا هم هست.

نماینده مجلس: اگر مصوبه ابلاغ شود، ممکن است طرح سؤال از رئیس جمهور اتفاق بیفتد 

یک عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در روزهای گذشته گفته شورای عالی انقلاب فرهنگی، معلمان و دانش آموزان را نگران کرده و «مصوبه‌اش را در کش‌وقوس با مجلس و گوش ندادن به حرف نمایندگان، با قلدری جلو برده است.»

احمد نادری با انتشار فیلمی در فضای مجازی اضافه کرده «تماس‌های خیلی زیادی از معلمان، دانش آموزان و والدین دارم که [می‌گویند] تو را به خدا این طرح[مصوبه شورای انقلاب فرهنگی] را متوقف کنید.»

او گفته «شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ کجا پاسخگو نیست.»

آقای نادری هفته پیش هم گفت که رئیس جمهور با اصرار نمایندگان مجلس ابلاغ مصوبه شورا را متوقف کرده «اما اگر این مصوبه ابلاغ شود، ممکن است نمایندگان به سمت طرح سؤال از رئیس جمهور حرکت کنند.»

با وجود اینکه برخی نمایندگان مجلس به ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختیارات قانونی قوه مقننه انتقاد کرده‌اند، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به گفته امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب استناد می‌کند که بر اساس آن، مصوباتش باید به اجرا دربیاید و سریع به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی هم فروردین ماه گفت «با رویه پیشنهادی رهبر انقلاب، مجلس و شورای انقلاب فرهنگی نباید به مصوبات یکدیگر ورود کنند.»

به گفته آقای کبگانیان، مصوبه مربوط به کنکور در حضور رئیس کمیسیون آموزش، رؤسای کمیسیون‌های مختلف و رئیس مجلس به بحث گذاشته شده و بیشتر مصوبات تناقضی با تصمیم‌های مجلس ندارد.

این شورا می‌گوید از جمله وظایفش در سه حوزه سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و نظارت تقسیم‌بندی می‌شود. وبسایت شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته «تعیین ضوابط گزینش مدیران، استادان و دانشجویان» هم از وظایف این شوراست.

آقای فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت «ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع کنکور مورد اعتراض کمیسیون هم هست. این مسائل کار‌های کارشناسی دقیق‌تری می‌خواهند؛ تصمیم گیری درباره کنکور به این سادگی نیست و باید ۱۲پایه بازنگری شوند تا ملاکی برای ارزیابی دانش آموزان قرار بگیرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
مصوبات کنکوری شورا کاملا عادلانه و عاقلانه است.امتحانات کتبی در مدرسه دانش آموز برگزار نمی شود ودر حوزه متفاوت برگزارنی شود و ورقه ها همان لحظه اسکن می شود،ضمنا سوالات کتبی مدارس ،ملی است وبحث خرید سوالات کذب محض است.امتحانات
کتبی عین کتاب درسی می آید وفاصله کیفیت مدارس را
کاهش می دهد.مخالفان این طرح یا ناآگاهند یا مدافع
مدارس غیرانتفاعی هستند.به شیوه کنکور فعلی ،۳۰۰۰هزار نفراول هررشته متعلق به مدارس پولی هستند،خود رسانه شما این خبر را آورده،چرا توجه نمی کنید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خیال باطل بعضی ها این هستش که با معدلی بودن دانشگاه بدون کنکور راحت و مفد برن دانشگاه!!!!
17 هزار دانش آموز شاگرد اول های نمونه دولتی و دبیرستان های تیزهوشان و نابغه های کشور معدلشون بالای 19.90 هستش
کل ظرفیت پزشکی که 5 تا 7 هزار نفره
یعنی حتی 9 هزار دانش آموز نمونه دولتی هم با معدل 19.70 به بالا هم شانس قبولی ندارند
اون وقت واسه چی بعضی ها با حذف کنکور موافق هستند
شما با حذف کنکور 1 درصد شانس قبولی تون هم از دست خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۵:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دقیقا کار درستی دارن میکنن
اصلا کنکور باید حذف بشه
حالا عمومی ام حذف شد خوبه واقعا چرا باید دینی و عربی و ادبیاتی که اصلا استفاده نمیکنیم بخونیم و وقت تلف کنیم مابقی درسا بجز زیست و شیمی و زبان انگلیسی واقعا درسای مزخرفن ک هیچ کاربردی نه رو هوش و کار و زندگی و روزمره دارن نه هیچی اونی ام که میگه ریاضی هوش شما سنجیده میشه هوش عنه ؟؟ دوره تحصیل بشین بقیه رو بخون ۳۰ دقیقه کنکور ریاضی میزنی هوش چی چیت میخواد سنجیده بشه بعدشم من ب عنوان کسی که دارم پزشکی میخونم و ترم ۶ هستم واقعا ریاضی و فیزیک ب هیچ دردم نخورد هیچ دردی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
نماینده کنکوری ها
۱۵:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
وقتی تو آزمون ورودی دانشگاه های کشورای مختلف از چین و کره گرفته تا ازمونsat اروپا و امریکا و آزمون یوس ترکیه و...‌هر رشته ای که بخوای بری چه پزشکی باشه چه مهندسی و چه وکالت و...‌تو آزموناشون پای ثابت ازمون ریاضیه.یعنی آش کشک خالته بخوای نخوای باید بخونیش.پس قطعا کنکور ایرانم همین قاعده رو داره.از ریاصی نمیتونی فرارکنی‌.حتی اگه انسانی یا هنر هم بری تو کنکورش ریاضی میاد چون لازمه هوش محاسباتی و هوش و تصویری(هندسه)و هوش تحلیلی (درک مطلب و فرمول)سنجیده بشه.اگه میخوای ریاضی نخونی راهش فقط ترک تحصیله و بس!اینم پاسخ واسه اون کاربری که چندتا کامنت بی محتوا درباره ی رشته های تجربی و حدف ریاصی وفیزیک گفته بود.

حالا بریم سراغ عمومی ها . این دروس عمومی توی کنکور های معتبر جهان هیچ ارزشی ندارند اما برای مافیای کنکور نون دارن برای همینه دارن ضجه میزنن

خدا لعنت کنه کسانی رو که به خاطر جیبشون مردم رو گول میزنند
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۸:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
بهتر
با حذف کتاب های بی فایده و غیرکاربردی ریاضی و فیزیک فرار مغز ها هم به آخر خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
این مصوبه باعث میشه مافیا دوبرابر بشه سوالات سخت‌تر بشه فروش نمرات پارتی بازی در مراکز امتحانی که همیشه بوده و خواهد بود فروش کتابهای امتحان‌نهایی و هزینه زیاد برای داوطلبان نظام قدیم و جدید برای ترمیم معدل و غیره کنکور نسبتا عادلانه‌ترین راه سنجش داوطلبان است دستکاری کنکور نابود کردن درست ترین راه سنجش داوطلبان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
نمیدونم حرفی ندارم فقط امیدوارم کتاب های بیخود ریاضی و فیزیک رو حذف کنند
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۰۳:۰۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
شوراي عالي انقلاب فرهنگي يه واژه رهبري رهبري انداخته تو دهنش و با زور سال هاست آموزش كشور رو داره به تباهي ميكشونه اين شورا در حدي خودشو مدعي ميدونه كه به نماينده هاي مخالف طرح هم توهين و مجلس كه نماد دموكراسي مملكت و منتخب مردم هست رو نداديده ميگيره تصميم غير كارشناسي ميگيره كارشناس در حوزه كنكور آموزش پرورش فراكسيون آموزش معلم ها مدارس هستن گويا اين شورا كارشناساش غير اين موارد هست كه تصميماتش عين آيه قرآن غير قابل تغييره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
باسلام
به نظر من که یک دانش آموز دوازدهمی هستم این یکی از بهترین مصوبه هایی است که تا به حال تصویب شده وبه عدالت آموزشی بسیار نزدیک است
خدا قوت وخسته نباشید به اعضای شورای انقلاب فرهنگی بابت این تصمیم خردمندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
چی؟!!!!
اصلا حالیت هست که چی گفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
وقتی تو آزمون ورودی دانشگاه های کشورای مختلف از چین و کره گرفته تا ازمونsat اروپا و امریکا و آزمون یوس ترکیه و...‌هر رشته ای که بخوای بری چه پزشکی باشه جه مهندسی و چه وکالت و...‌تو آزموناشون پای ثابت ازمون ریاضیه.یعنی آش کشک خالته بخوای نخوای باید بخونیش.پس قطعا کنکور ایرانم همین قاعده رو داره.از ریاصی نمیتونی فرارکنی‌.حتی اگه انسانی یا هنر هم بری تو کنکورش ریاصی میاد چون لازمه هوش محاسباتی و هوش و تصویری(هندسه)و هوش تحلیلی (درک مطلب و فرمول)سنجیده بشه.اگه میخوای ریاصی نخونی راهش فقط ترک تحصیله و بس!اینم پاسخ واسه اون کاربری که چندتا کامنت بی محتوا درباره ی رشته های تجربی و حدف ریاصی وفیزیک گفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۰۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
فکر می کنید با حذف کنکور چی میشه؟ چه مناطق محرومی از این به بعد باید سوالات کنکور رو نکته به نکته توی امتحان نهایی بنویسید تازه معلوم نیست کی اصلاح کنه برگتونو چقدر حقتون خورده بشه.حذف کنکور بزرگترین ظلمه حذف کنکور مساوی اینه که فقط افرادی که پول و پارتی دارن می تونن برن دانشگاه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
هه چون میترسید حذف بشه و نتونید منابع و کتاب های مربوط ب دروس عمومی رو بفروشید ناراحتیت؟
کسایی ک تو نظرات مخالف این مصوبه هستن همشون یا معلم یا فروشنده دی وی دی و کتاب های تست و... هستند...
رو مخ دانش آموز ها نروید برا فروختن چارتا کتاب اصاب مارو خورد نکنید همون چهارتا تخصصی هم سنگین هستن این چهارتا عمومی هم اضافه بشه فقط حالمون خراب میشه
میگید ۶۰ درصد معدل خب شما فرصت دارید در طول سال بخونید نمره بگیرید کشوری مثل ترکیه هم کنکورش ۳ تا درس بیشتر نیس اونجا چجوری تونستن حجمو کم کنن اینجام میشه فقط اگه فروشنده ها و مافیای کنکور بزارن...باید نظارت بیشتری بشه که کسی با پول نتونه نمره بخره و کسایی مثل ماها که پولدار نیستیم عقب میوفتیم چون برخی دوستان هستن ب طور مثال دایی شان در آموزش پرورش است تمام نمرات خود را از ۱۳ ۱۴ به ۲۰ تغییر میدهند.درسته تغییر دادن نمره پایانی کار راحتی نیست اما سه نمره مستمر و نوبت اول و مستمر دوم جمع شود ب ضرر ماها میشود.
#عمومی_باید_حذف_بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۴۰ ۱۹ تير ۱۴۰۱
به نظرم یه چیزایی از کنکور حذف بشه خوبه. باور کنید با کنکور گرفتن دینی و عربی و فارسی کسی معرفتش زیاد نمی شه بلکه نفرتش نسبت به این درسا زیاد می شه. کلی وقت الکی تلف کردیم پای این درسا. من رشتم ریاضی بود. یه سری چیزا از ریاضی حذف شد که باعث شد پایمون ضعیف بشه. کاش حداقل تو دانشگاه توی تابستونش یه مروری چیزی می ذاشتن. ولی یه چیزو بدونید. حالا خداروشکر رشته ریاضی که خیلی سخت نیست قبولی ولی مشکل بچه های تجربی با این چیزا حل نمی شه. باید ظرفیت ها بیشتر بشه وگرنه کنکور اگه در حد جلبک هم راحت بشه فقط رقابت رو سنگین تر می کنه. و اینکه باید وضعیت اقتصادی بهبود پیدا بکنه که همه نخوان برن رشته تجربی که پول در بیارن. واقعا ننگ یک کشوره که پول درآوردن مردمش از دو راه شده. یکی مردن. یکی هم رانت و دلالی. منظورم از مردن این بود که یکی که داره می میره باید دار و ندارشو بفروشه، کلیشو بفروشه تا دکتره بیشتر زنده نگهش داره.(قصد توهین به شغل شریف پزشکی ندارم) مسئله اینه که کشور ما صنعت درست و حسابی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
این طرح عالیه هیاهوی بیجا نکن یه عده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
بالاخره عمومی بخونیم نخونیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ تير ۱۴۰۱
اکثر نظرات خوب و با فکر و پسندیده بودند
بنده هم با حذف 2 کتاب مزخرف ریاضی و فیزیک موافق هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۹ تير ۱۴۰۱
من که پرستاری میخونم باید اینجا اعلام کنم کتاب های ریاضی و فیزیک و شیمی هیچ به دردم نخورد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
مصوبه خوبیه اکثر مخالفانش دبیران کنکور کاسبان کنکور هستن توجه نکنید به جو سازی و شانتاژ های اونا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۳۶ ۱۹ تير ۱۴۰۱
واقعا متاسفم واسه اونایی که میگن ریاضی و فیزیک باید از رشته تجربی حذف شه.ریاضی و فیزیک باعث شکوفایی خلاقیت میشه و ذهن رو قوی میکنه و این واسه هر رشته ای لازمه.بجاش باید بگین دینی و عربی رو حذف کنن آخه ریاضی فیزیک چرا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
مزخرف نگو
مطمئنم یک دبیر ریاضی هستی
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۲۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
آقایی که حرف مفد صدمن یک غاز زدی که ریاضی باعث خلاقیت ذهن می‌شود!!!!
اگر دانش آموز حفظ ریاضی و فرمول ها براش کار راحتی بود همون اول میرفت رشته ریاضی فیزیک
اصل تجربی مطالب حفظی است
بعد هم عربی و پیام اصل دانستنی ها برای هر مسلمانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
انحلال کامل شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها راه نجات کشور از تصمیم های مختلف و نسنجیده این نهاد هست..زمانی در اوایل انقلاب بدلیل اوضاع وخیم دانشگاههای بجامانده از پهلوی تشکیل این شورا لازم دیده شد و کار بسیار سنجیده ای بود اما متاسفانه بعد پایان ماموریتش به نحوی با انحراف حیطه تخصصی اش بعنوان یک نهاد موازی و بالادست مجلس شورای اسلامی به بقا خود ادامه داد اگر قرار باشد برای آموزش و فرهنگ کشور کسانی دیگر بجز نمایندگان مردم تصمیم گیرنده باشند کمسیون ها آموزش و فرهنگ و غیره چه کاره اند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
وه
۲۰:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
میشه یکی بگه الان ما برای سال آینده دروس عمومی رو نخونیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دروس عمومی از کنکور حذف میشن یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مخالفین کنکور تنبل کلاسان که میخوان با شانتاژ و هوچیگری خودشونو بچپونن و حق شاگرد زرنگا رو بخورن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
واقعا درست میگی کسی میترسه و عرضه نداره کنکور بده دانشگاه بدون ازمون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
کی این تدریس بیخود فیزیک و ریاضی در رشته ما متوقف میشه؟ این درس ها که متعلق به رشته ریاضی و مهندسین هستش
مدیر آموزش و پرورش بی خاصیت هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
عزیزم عمومی رو که حذف کردن برات ریاضی و فیزیک هم حذف کنند کم نیست گلم؟مثلا زمین شناسی به چه کار میاد یا شیمی! اذیت نمیشی بخونی؟ پوستت چروک نمیشه؟! میخای تو اصلا نخون مفت مفت بفرستیمت پزشکی...اونجام هم اگر درس سنگینی داشتی بگو می‌دیم بچه ها شورا حذفش کنن..والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
عمومی ها نباید حذف ‌‌‌‌شو
ولی حذف کتاب های رشته ریاضی فیزیک لازمه
چون این کتاب ها متعلق به رشته ریاضی است و در تجربی هیچ استفاده و کاربردی نداره
تدریس بیهوده ریاضی و فیزیک در تجربی هیچ سودی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
حذف کتاب های بی کاربرد و بی فایده ریاضی و فیزیک و شیمی از رشته تجربی مسلما بدون شک به نفع همه دانش آموزان این رشته خواهد بود
هم عمر دانش آموزان اسراف نمیشه هم وقت کلاس ها گرفته نمیشه آمار تجدید ها هم پایین تر خواهد اومد نمرات عالی در دروس اصلی زیست و علوم رو شاهد خواهیم بود

زیست و علوم اصل کتاب های علوم تجربی هستند که آشنایی با اجزای بدن بیماری ها رگ ها قلب کلیه مغز و دارو ها و استخوان و خون و سلول ها و..... اصل پزشکی است
در کنارش 2 تا کتاب عمومی هم باشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
کلا 1 درصد فرمول ها و مطالب کتاب شیمی فقط به درد 1 رشته داروسازی میخوره
ریاضی و فیزیک 20 ساله بیهوده و بی دلیل عمر جوان ها رو تلف کرد و تدریسش بیخود بود رو حذف کنید
و شیمی رو هم در کنکور ضریبش رو 0 بزنید فقط برای قبولی داروسازی باید کمی تاثیر داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
fariba
۱۳:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دوس دارم بدونم اون بنده خدایی که گفته داروساز پزشک نیست فازش چیه. چرا اینقد خنگی اخه؟
پزشک داروخانه پس چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خنگ خودتی اون فقط کارش فروش دارو هستش
پزشک کامل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
عزیزم، داروساااااز، یعنی دارو میسازه، پس باید شیمیش عالی باشه، پزشکیش هم همینطور. البته یه داروساز واقعی اینطوریه، نه مثل افرادی مثل شماها که داری پاسخ میدی فقط دارو میفروشه. اوووووفففف، بی سوادی تا چه حد آخه!!!!!! چی میزنید شماها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
باید آموزش و پرورش کتاب های ریاضی و فیزیک رو از رشته تجربی حذف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
درس های ریاضی و فیزیک باید از رشته تجربی حذف شوند
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۱:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مثلا یک پزشک درس ریاضی به چه دردش میخوره؟ میخواد با زاویه و سینوس و معادله و حجم مکعب و اتحاد و احتمال و محیط و مساحت برای مریض دارو تجویز کنه؟

با فرمول فیزیک میخواد مریض رو معالجه کنه؟ یا جراح میخواد با فیزیک جراحی انجام بده؟ حتما با شتاب ماشین و سطح شیب و حساب کردن جاذبه و سرعت متوسط و به دست آوردن نیرو و نیوتون و حساب دما میخواد عمل رو به انجام برسونه دیگه
خلاصه اینا به هیچ دردی نمیخوره از هر پزشکی که میخوای بپرسی بپرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ولی داروسازی و ساخت لوازم پزشکی به این چیزا احتیاجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
شیمی زیاد در داروسازی کاربردی نداره (شاید 1 درصد مفید باشه)

چون خود کتاب های همون رشته دارو سازی در دانشگاه تمام توضیحات و نکات درباره دارو ها و مطالب مهم همون رشته جزوش هست

و کتاب مرخرف چرند شیمی درباره یون و الکترون و مولکول و حساب کردن بار یونی و... حرف مفد زده که 1 قرون هم ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
من دارو سازی میخونم
کتاب دانشگاهی سراسری فارماکولوژی کاتزونگ که اصل پایه دارو سازی است تمام فرمول های مورد نیاز برای ساخت دارو رو داره نیازی نیست که اون کتاب مزخرف آشغال شیمی رو تدریس کنید عمرم پای اون کتاب مزخرف شیمی حروم شد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۱۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به نام خدا
مشکل این هستش که فقط حقوق های پزشکی در کشور بالاست برای همین اکثرا دوست دارند در رشته پزشکی تحصیل کنند
اگر مجلس حقوق های پزشک ها رو بیاره پایین و با حقوق های اساتید و مهندس ها و کارمند ها و.... برابر کنه هم عدالت برقرار خواهد شد هم مطمئن باشید سایر رشته ها هم متقاضیان بیشتری خواهد داشت
کل پذیرش داشنگاه های پزشکی کشور 6 تا 8 هزار نفره
مگر میشه که 1 میلیون و 600 هزار دانش آموز رشته تجربی همه پزشکی بیاورند؟!
نمیدونم ملت با خودشون چه فکری دارند همه تو رشته تجربی صف کشیدن انگار همه قراره پزشکی بیارن!!!!!!
کنکور معدلی هم باشه هیچ فرقی به حال شما نخواهد داشت بازهم قبولی با دانش آموز های تیزهوشان و نخبه های کشوره که معدل خیلی بالایی هم دارند
الکی برا خودتون توهمات و خیالات نداشته باشید که بچه من با معدل پایینش الکی الکی راش میدن به دانشگاه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
لطفا بردگی اجباری (سربازی) رو حذف کنید
یعنی چی مرد ها فقط یک بار فرصت کنکور داشته باشند
اون وقت زن ها هرچه قدر که دوست دارند پشت سر هم کنکور رو قبول نمیشن باز دوباره!!!!
برای همین 70 درصد دانشجو ها در کشور دختر هستند دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
الحق که درست گفتی
درود بهت احسنت
ولی 70 درصد کم گفتی حداقل 80 درصد دانشجو ها دخترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تا وقتی مافیای کنکور باشه هر کاری بکنید بدتر میشه حذف دروس عمومی کنکور یعنی انقدر سطح سوالای تخصصی بالا میره که دانش اموز در هم شکسته میشه اموزشگاه ها هم که از خداشونه سطح سوالا بره بالا تا مردم بیان ثبت نام کنن از طرفی دروس عمومی مثل عربی واقعا برای کسی میخواد بره ریاضی یا تجربی بی استفادست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
باید دروس فیزیک و ریاضی و شیمی رو از رشته تجربی حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
رشته تجربی گستردس برای مثال شما اگر بخوای دکتر داروساز بشی با شیمی سرکار داری امکان حذف این درس ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آقا داروساز پزشک نیست اولا
دوم اینکه شیمی زیاد در داروسازی کاربردی نداره (شاید 1 درصد) مطالبش به کار بیاد
سوم چون خود کتاب های همون رشته دارو سازی در دانشگاه تمام توضیحات و نکات درباره دارو ها و مطالب مهم همون رشته جزو کتاب هاش هست

و خب کتاب مرخرف چرند شیمی درباره یون و الکترون و مولکول و حساب کردن بار یونی و... حرف مفد زده که 1 قرون هم ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
حذف درس انگلیسی از کنکور یعنی ضعیف شدن این درس در دروس دانشگاهی بخصوص دروس پزشکی . پس بنظر بنده حذف دروس عمومی غلط است
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۱:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
#کنکور =سد دانش
#کنکور =سد دانش
#کنکور =سد دانش
از ما گفتن بود ،تمام
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۹:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چرا؟
اگر خیالت اینه بدون کنکور میتونی بری داشنگاه سخت در اشتباهی
17 هزار دانش آموز در دبیرستان های نمونه و تیزهوشان و نابغه های کشور معدلشون بالای 19.90 هستش
کل ظرفیت پزشکی که 8 هزار نفره
یعنی حتی 9 هزار دانش آموز نمونه دولتی هم با معدل 20 شانس قبولی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
کنکور=افزایش سطح علمی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
درب دانشگاه ها باز باشه هر کی فکر میکنه مستحقه وقت دیگران را بگیره باتقلب و خرید سوال و الی آخر مدرک بگیره البته در جایی که اول اسم دانشگاه ومدرک را میخواهند همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
نفهمیدم منظورتو
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اتفاقا دانشگاه باید خونه خاله باشه و هر کس تو هر رشته دلش خواست باید بتونه درس بخونه. میلی و کیفی باید باشد نه دستوری. اگر دیکتاتوری ایجاد شود فساد هم ایجاد میشود. در حقیقت باید اولویت با کسانی باشد که شغل ابا و اجدادی شان را دنبال میکنند. کسی که در کودکی در مطب پدرش با علاقه و تربیت خانوادگی پزشکی بزرگ شده باید بتواند در حرفه خانوادگی اش درس بخواند. کسی که برای بدست آوردن دلار و مقام درس میخواند به اجتماع کمکی نمیتواند بکند. ولی به حساب بانکی خودش چرا میتواند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
روش جدید کنکور استرسی بسیار بیشتر از روش قبلی کنکور برای ما ایجاد می کند زیرا:
1- استرس یک امتحان کنکور تبدیل می شود به استرس هر بار امتحان نهایی ( یعنی چندین مرتبه استرس)
2 - در کنکور به روش قبل اگر امتحان کنکور را خراب میکردیم میتوانستیم سال بعد با تلاش بیشتر جبران کنیم و رشته دلخواه خود را قبول شویم ولی در روش جدید اگر امتحان نهایی ها را خراب کردیم دیگر امکان جبران مافات وجود ندارد و این امکان بهبود معدل را هم که آقایان میگویند برای این موضوع گذاشته اند به هیچ وجه نمی تواند یک معدل متوسط را به یک معدل عالی تبدیل کند و امکان قبولی در رشته پر متقاضی را ایجاد کند یعنی سرنوشت ما قابل تغییر نیست اگر امتحان نهایی را دادیم و این بزرگترین ایراد کنکور به روش جدید است.
3- قطعا آزمون کنکور به عدالت نزدیکتر است تا امتحان نهایی در مدارس مختلف با سطوح آموزشی مختلف

بنابراین ما خاضعانه از متولیان امر میخواهیم جلوی این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رو بگیرند زیرا سرنوشت ما با این روش جدید کنکور به شدت مبهم و احتمال موفقیت و ورود به رشته مورد دلخواهمون به شدت کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
لطفاً با روح و روان جوانان مملکت بازی نکنید و یک تصمیم قطعی بگیرید ، بلا تکلیفی واقعا آزار دهنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
این حرف شما منطقی است
اصلا کدوم بی فکری اومد این طرح مزخرف و بی فکرانه و مخرب حذف کنکور رو به مجلس معرفی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
دروس عمومی کنکور راحذف کنید وسهم معدل را در پذیرش کنکور افزایش دهید،با افزایش سهم معدل درپذیرش کنکور مدارس کشور از ورسکستگی نجات خواهند یافت وخانواده ها برای بالابردن معدل دانش اموزانشان سرکیسه ها را شل کرده، ومعدل ها را پیش خرید میکنند تا عدالت اموزشی بنحو شایسته تری اجراشود. به یزدان اگر ما خرد داشتیم/ کجا این سرانجام بد داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بیچاره اگر دانشگاه معدلی باشه
با معدل 18 دیپلم (میانگین 3 سال)
پرستاری و دبیری هم نمیتونی قبول شی
چون فقط 17 هزار دانش آموز نابغه و نمونه دولتی و تیزهوشان و.... معدل بالای 19.90 دارند اولویت با اون هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
هر کار عاقلانه ای که به ضرر مافیای کنکور باشه، حتما خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مافیا غیر مافیا نداره
حتی فکر حذف کنکور هم اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را زیاد کنید و آنرا کم نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اگر همه در کشور پزشک باشند یک شبه این کشور نابود خواهد شد
ایران به مهندس و معلم و کارمند و پستچی و آتش نشان و پلیس و سپاهی و...... هم نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
بنظر من دانشگاهها و مدارس و کنکور را تعطیل کنید یک جنگ را بیاندازید همگی بروند جنگ!!
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۶:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
حذف کنکور که پدیده ای کذایی ودر وغین می باشد و فقط منافع عده ای را در کشور به بهای قربانی نسل آینده تامین می کند به صلاح کشور و مردم و بویژه نسل آینده هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
همینجوری وضعیت ادبیات فارسی در مدارس فاجعه بار است اگر از کنکور هم حذف شود فاتحه اش خوانده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
سلام من با نظر شما مخالف هستم چون کسی به فکر کنکوری نیست. و اینکه در عمل درست درس نمی دهند؟؟؟؟؟؟
#حق_عدالت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
شما نمیخواد نگران باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اگر کنکور. نباشه چطوری. باید تشخیص داد که یک دانش آموز. توان علمی تحصیل در رشته های پزشکی رو داره ؟؟ یا رشته های مختلف مهندسی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
با سلام به جای آزمون کتبی آزمون عملی و توانایی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
مگر کنکور نشان دهنده ی توان علمی است؟! علم کجا بوده؟ برنده شدن در کنکور بیش از علم نیازمند ...خونی است!
مخصوصاً در رشته تجربی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خب پس کنکور واجبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
حذف کنکور با این وضعت نهادهای متولی ممکن نیست با امتحان نهایی فضای رقابتی دقیق حاصل نمی شود فضا برای دزدیدن سوال فراهم می گردد استرس سال دوازدهم به سال های دهم ویازدهم هم گسترش پیدا میکنه حذف دروس عمومی هم اشتباه اشکار هست چون دردروس اختصاصی سوال بسیار سخت وبخش عظیمی از داوطلبان درحد صفر قرار دارن
بهتر هست کنکور دوبار در سال برگزار شود تا فشار دوطلبان کمتر شود
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۵:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
12:12 تو گفتی:دانشگاه خونه ی خاله نیست که هرکس هرچی دلش خواست بخونه.!!! مغلطه؟ سفسطه؟ تو نمیفهمی چه میگویی. کنکور را باید موقع فارغ التحصیل شدن و قبل از تحویل مدرک از فارغ التحصیلان بگیرند تا ببینند که ایا کسی که میخواهد مدرک بگیرد چیزی بارش هست یا اینکه با دلار و پارتی بازی میخواهد مدرک بگیرد. دانشمندان ما قیف را برعکس گذاشته اند. اگر کنکور خوب است پس چرا آنرا از کلاس اول برگزار نمیکنند؟ یعنی قبل از اینکه بچه سر کلاس اول بنشیند ببینند که آیا این بچه مدرسه را با خونه ی خاله اشتباه گرفته یا نه. برای اینکه بهتر بفهمی به تو عرض میکنم: هر کس باید و الا و لابد هر چیزی را که دلش دوست دارد بخواند و گرنه با اکراه و از روی ناچاری کسی چیزی یاد نمیگیرد. اشکال سیستم آموزشی ما را تو برملا کردی. تو آبروی وزارت آموزش و پرورش را ناخواسته بردی و به همان چیزی اشاره کردی که من در گفتن آن مردد بودم. وزارت علوم در وزارت (بداپ) بهداشت درمان و آموزش پزشکی منزلتی ندارد. چرا؟ چون وزارت (بداپ) همه چیز را به خودش ارجاع میدهد. وزارت اطلاعات هم اینطور عمل نمیکند. وزارت بهداشت خودش به خودش نمره میدهد مدرک میدهد امتحان میگیرد. برون نمیرود از خانگه یکی هشیار که به شحنه بگوید که صوفیان مستند. موضوع را به شهدای والامقام حواله نکن کار خوبی نیست. شما با گره زدن بحث به شهدا مغلطه ات را به نمایش گذاشتی. کنکور غلط محض است. المنطق هی اله قانونیه لعدم الخطا فی الذهن. هر کس باید رشته ای را درس بخواند که به آن علاقه داشته باشد. نه چون پول توی فلان رشته است برویم همان رشته. من چون خودم معلم چیره دستی هستم این را میگویم نه چون تو روبروی من قرار گرفته ای. من خط شناس هم هستم و اگر یک جمله از دست نوشته تو را میدیدم میتوانستم فیزیک و شیمی و تاریخ و جغرافیایت را مشروحا رو کاغذبنویسم و تحویلت بدهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
نه به اونموقع که میخواستن درس تنظیم خانواده رو هم بیارن تو کنکور...
نه به الان که میخوان دروس عمومی رو حذف کنن..!!
.
البته اینها همش کشکه و اونی که تعیین میکنه چی باشه چی نباشه، مافیا هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
نمرات مدارس که اصالت و امنیت کنکور را نداشته وندارد و با تضعیف کنکور باز هم پای روابط و زور و زر و تزویر به دانشگاه بازتر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
تو این مملکت هر چیزی که سیاسی شد به گند کشیده شد از جمله کنکور!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
آقایون مجلسی مگر شما نبودید که میخواستید با مصوبه تان با به نوعی باندبازی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رو غیر قابل اعتراض کنید؟
حالا دیدید این کار چه ضرری داره ؟ و اول از همه دودش تو چشم خودتون و مردم رفت؟ میگن چاه کن خودش اول از همه تو چاه میوفته
آخه آدم 6 کلاسه چندبار کنکور داده که بدونه اوضاع چیه و بخواد تصمیم بگیره؟ چه برسه بخواد اختیار تام و بلامعارض هم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
نماینده های مجلس در کار تمام نهاد ها و سایر قوای کشور دخالت می کنند بعد وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی)که شورای بالادستی و سیاستگذار اصلی حوزه علمی و دانشگاه هست) در حیطه وضایفش مصوبه ای تصویب می کنند با پررویی می گویند این قانون در حیطه ما است و چرا دخالت می کنید؟ رو رو برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
برای کسی که نمی‌فهمد و یا خود را به نفهمی بزند هزاران دلیل هم کافی نیست.
وجود کنکور اشتباه بزرگ و خیانت است.
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۱۳:۰۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
زمانی داد و فریاد میزدیم که در خدمت آموزشهای فنی همراه با گذر دوسال ،عمر یک جوان غنی سازی شود آن‌زمان گوشی برای شنیدن نبود حالا گروهی از سربازان آموزش فنی می‌بینند آیا این به نفع جامعه و خودشان نیست ؟؟
حالا هم هر چقدر عده ای گلو پاره کنند و فریاد بزنند کنکور یعنی نابودی دانش و رشد و آگاهی و وجود کنکور زبان و خسارت بزرگی برای کشور است کسی گوشش بدهکار نیست.
فرض کنید دهها سال پیش کنکور حذف میشد خوبیش چه بود این بود که رشد دانش و آگاهی در این کشور فراتر از حد کنونی بود و هر چه دانش و آگاهی و رشد در کشور و جامعه ای یبالا رود برخورد و رفع کردن مشکلات هم راحت تر خواهد بود.
یادمان نرود این دوره دوره آگاهی همگانی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنکور رو نمیشه حذف کرد چون ظرفیت پذیرش پزشکی خیلی کمتر از نیازه کشوره و درامد پزشکان بالاست همه میخان پزشک ودندان پزشک بشن . زمانی میشه کنکور رو حذف کرد که ظرفیت پذیرش کافی برا رشته پزشکی وجود داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
حاجی پول میگیری یا زیادی بیکاری؟
چندبار تا حالا به انحا مختلف همین نظر رو نوشتی
آدمی که تا این سطح بیکار هست چکارش به نظر تخصصی دادن در مورد علم و دانش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
البته اگه همون آدم باشی که قریب به یقین هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
عاملی داره از روی نادانی روی چنین موضوعی پافشاری میکنه خودش تو عمرش کنکور نداده و نمیدونه کنکور چی هست بچهاش هم خارج از کشور تحصیل کردند با چه هدفی در قضیه کنکور دخالت میکنه درحالیکه در حیطه اختیارات مجلس هست و نباید دخالتی صورت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول سیاست های آموزشی کشور هست
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کی میخواهیم همه بفهمیم که زمان بر نمیگردد و خودمان با دست خودمان جلو رشد خود و کشورمان را نگیریم.
وجود کنکور اشتباه بسیار بزرگی است.
کنکور ضد گسترش آموزش و ضد رشد و ضد پیشرفت همگانی است کنکور یعنی مانع شدن برای یادگیری دانش ،کنکور یعنی دارا و ندار ،کنکور یعنی خیانت و ظلم به رشد و پیشرفت کشور و مردم ،کنکور یعنی محدود کردن آگاهی
امیدوارم همه به این فهم و درک برسیم وجود کنکور یک اشتباه است ،یک اشتباه بزرگ تاریخی!!!!!
شک نکنید وجود کنکور ظلمی بزرگ به دانش و سرزمین دانش است.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۴۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنکور یعنی
بستن راه دانش
بستن فهم
بستن آگاهی
بستن پیشرفت
بستن رشد
بستن یادگیری
سد بزرگ
سد دانایی
سد همه دانی
و صدها دلیل دیگر که بودن کنکور یک خیانت به این کشور و ملت است
ولی افسوس که گوش شنوا و چشم بینا و هوش شکوفا و زیرک نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۱۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
درود به شما همینها را اگر در مورد کنکور اعمال کنند مشکل نسل آینده و کشور برطرف می شود کنکور خیانت بزرگ به فرزندان این سرزمین است و افراد با استعداد زیادی را در سابقه منفی خود قربانی کرده است و همچنان قربانی می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
شما که از دور دستی بر آتش دارید لطفا درباره کنکور نظر ندید.
کنکور هر ایرادی داشته باشد صد شرف دارد به این مثلا راهکاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ما خواب دیده!
من از شدت استرس با این طرح مزخرف کنکور جدید ، تمام تمرکزم رو از دست دادم و دارم می میرم از استرس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ما رای دادیم به مجلس که از حقمان دفاع کنه مجلس نمایندگان مردم
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۶:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اشتباه کردی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۳۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
این خل بازیها را کنار بگذارید.
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
#کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد کشور است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنکور یک اشتباه و یک سیستم من درآوردی گروهی نادان و نسخه بدی برای این کشور بود و هست یا کشورهای پیشرو و پیشتاز و پیشرفته هم کنکور دارند ؟یعنی سدی برای رشد و پیشرفت خود و فرزندانشان میگذارند ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
این طرز کامنت گذاشتن شما خودش کاملا گویا هست که "کنکور " خل بازیه یا " نظر دادن شما"
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۱۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ادبیات، عربی و زبان هیچ نقشی در تعهد و اخلاق ندارند. میتونید فقط دینی رو تاثیر بدید اون هم با ضریب کم و یا جداگانه. پیشنهاد من اینه تعهد و اخلاق رو رقابتی نکنید و اگه فرد نمره قابل قبولی بگیره مشکلی نداشته باشه. فقط باید تخصص رو رقابت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۶:۱۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
معلوم است که از ادبیات چیزی نمی دانی و به معنای واقعی بدبخت کسی هست که از ادبیات فارسی این گنجینه بی مانند بشر چیزی نداد واقعا چنین فردی فقیر و بدبخت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
فکر نکنم برای یک بار توی عمرت ادبیات خوندی ..ادبیات غنایی و..به کنار ،ادبیات تعلیمی رو بخون توش در مورد اخلاق چی نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
من هر چي از اخلاق ياد گرفتم از خوندن ادبيات بوده، فارسي، انگليسي، ادبيات روسيه (كه با وجود منفور بودن سياستش واقعا ادبياتش خاص و تكه در دنيا) و ادبيات كشورهاي ديگه.
ادبيات بخون قبل از اينكه از دنيا بري.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
نگران نباش طبق اعلام سازمان سنجش اگر رئیس جمهور تا ۱۵تیر مصوبه ای را اعلام نکند کنکور سراسری ۱۴۰۲طبق سال قبل برگزار میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خب الان چی شد ؟خب هرکار دلتون میخواد بکنید ولی زود تکلیف کنکوری های 1402رو مشخص کنین
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۳۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنکور ضد آموزش است. کنکور باید برچیده شود. کنکور مظهر و نماد و پرچم مدرک پرستی است. دانشگاه باید جای کسانی باشد که چیزی برای عرضه به دنیای بیکران علم داشته باشند. نه دنیای مدرک. کنکور یک مد است. کنکور بازار خودفروشی و خودنمایی است. اگر کنکور و مدرک کاری میتوانستند از پیش ببرند الان ما مثل چی در گل گیر نکرده بودیم و مدرک داران ما کشور را از این منجلابی که در آن هست بیرون کشیده بودند. الان مشتی اراذل و اوباش مملت را بدون مدرک به مسلخ برده اند. کاری هم از دست مدرک داران بر نمیآید. قیمت دلار سر به فلک کشیده کجایند مدرک داران؟ خروجی دانشگاه فقط مسکن های پی در پی است. لذا با حذف کنکور نه تنها به نظام آموزشی لطمه ای وارد نمی شود بلکه چه بسا که گره کلی از مشکلات باز شود. کنکور یک مراسم نمایشی و پر استرس و لطمه زننده است. برای تفاخر ساخته شده نه برای آموزش. کنکور قیفی است که آنرا بر عکس گذاشته اند و خودش مانع آموزش است. مصداق واقعی عوام فریبی و پداگوژی همین کنکور است. تب کنکور و مدرک همه را سحر کرده. کسانی که کشور را از دست تمام ابرقدرتهای جهان بیرون کشیدند و به آغوش ملت بازگرداندند نه کنکور و نه مدرک برای اینکار داده بودند و گرفته بودند. چه خوشست گر محک تجربه آید به میان-تا سیه روی شود هر آنکه در او غش باشد. با کنکور کسی استعدادش محک نمیخورد. با مدرک کسی تبحرش محک نمیخورد. هرگز برای به چالش کشیدن من به خود زحمت ندهید و دانش شهدای گرانقدر ما را به رخ من نکشید که جوابتان را همین حالا میدهم. دکتر سید ابوالحسن بنی صدر هم کنکور و هم مدرک داشت. ملاک نمیشود. مملکت ما نیاز به تفاخر ندارد. نیاز به کار دارد. مرا با لگد استدلال از صحنه بیرون نیندازید. مدرک یکی از لوازم علم است ولی نه همه لوازم مورد نیاز علم. بدون مدرک هم میشود این مملکت را از منجلاب بیرون کشید. شما سالها هر چه غربیها به شما دیکته کردند به خورد ملت دادید. نکند فکر میکنید آن کودکی که خشت میمالد نمیتواند درس بخواند. میتواند و بهتر از شما میتواند. ولی موقعیتش را پیدا نمیکند. من مدرک ندارم ولی اگر پایش بیفتد اساتید دانشگاه تربیت معلم باید سجده کنند ولله به سجده می اندازم. کما اینکه در دانشگاه تهران همین شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
هزارتا از این مغلطه ها و سفسطه ها هم که بکنی تهش به اینجا میرسی که فضلایی از جمله شهید چمران و شهید بهشتی و شهید مطهری و مرحوم دکتر اژه ای(رئیس سابق سمپاد)و...‌.اکثرا تحصیلات دانشگاهی داشتن و به علم زمان خودشون مسلط بودن.دانشگاه خونه ی خاله نیست که هرکس هرچی دلش خواست بخونه.تعداد ظرفیت واسه رشته هایی مثل مهندسی برق و کامپیوتر و مکانیک تودانشگاه هایی مثل شریف و تهران و امیبرکبیر یا پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی تودانشگاه هایی مثل تهران و شهید بهشتی وایران و....خیلی محدودتر از تعداد متقاضیانه.پس باید امتحان ورودی واسه گلچین کردن کسانی که قراره تواین دانشگاه های دولتی درس بخونن داشته باشیم.که اسمش کنکوره.تو آمریکا هم دانشگاه هایی مثل ام آی تی و استنفورد و...آزمون ورودی دارن.یا چین یه کنکور ملی وسراسری داره.ترکیه و خیلی کشورای دیگه هم به همچنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
در اینکه کنکور سدی در برابر آگاهی و رشد و دانش در کشور است شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خوب وجود کنکور نتیجه اش چی میشه میشه کشوری پکیده و درب و داغون با مردمانی سطح پایین در دانش
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۶:۱۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
عالی بود امیدوارم مسئولان بخوانند و عمل کنند تا کنکور این پدیده ویرانگر برداشته شود .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنکور به خاطر رشته پزشکی استرس زاست چون همه میخان پزشک بشن و ظرفیت پذیرش پزشکی تو ایران خیلی محدوده تازه بحث سهمیه ها و بین الملل هم مطرحه بنابراین چه عمومی حذف بشه چه نشه و چه معدل تاثییرداشته باشه چه نداشته باشه استرسها کنکور برا پزشک شدن پابرجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
یکی همکلاسی های من سال ۱۳۷۴ فقط با دروس عمومی و با میانگین ضرایب عمومی بالای ۹۵ درصد در مرحله اول و ضرایب تخصصی زیر ۳۰ درصد در مرحله دوم مهندسی مکانیک دولتی قبول شد !!!تخصصی ها باید بیشترین ضریب را داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
شما معلومه بعد از گذشت اينهمه سال هنوزم حسادت موفقيت همكلاسيتو ميكني. خونده قبول شده. شما هم عمومي بيشتر ميخوندي قبول ميشدي.
ظاهرا شما نه عمومي بهتر از ايشون زدي و نه تخصصي.
Germany
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اتفاقا دانش آموز خیلی راحت می تونه برای امتحان نهایی نمره بالایی از دروس عمومی بگیره فقط با خوندن و امتحان تشریحی و حذف دروس عمومی خیلی کار بچه ها رو راحت میکنه مخصوصا برای مناطق محروم و شورای عالی انقلاب کارش رو بهتر از مجلس انجام داده و
اعتمادی به مجلس نیست و فقط سود خودشون و اطرافیانشون رو در نظر دارند و با تبلیغات و حواشی دارند مردم رو می ترسونن مطمئن باشید همه ی کسانی که با نمایندگان تماس میگیرند از رده های بالای کشور هستند که با اونا تونستند نماس بگیرند وگرنه مردم عادی شماره کدوم نماینده رو دارند پس خواهشا گول مراکز کنکوری و مجلس رو نخورید
Iran (Islamic Republic of)
متاسف
۱۵:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
به این فکر کردید که فارغ التحصیل های سالهای قبل و نظام قبلی از تصمیم آقایون اطلاع نداشتن و با اجرا شدن این طرح چه بلای ویرانگری به سرشون میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
چرا با مردم ارباب رعتی برخوردمیکنندچرافکر می کنند هر تصمیمی بدون نظر زیر دست لازم الاجراست چرا قبل از قانونگذاری از خود دانش آموزان نظر سنجی نمی کنند یا اگرنظرمسوولین صحیح تر است چرابرای دانش آموز توضیح نمیدهند و استدلال نمی کنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
برخی از درسهای عمومی تا دیپلم توجیه پذیره ولی با توجه به تخصصی شدن رشته ها در دانشگاه، وجود اونا، بهدر رفتن وقت و هزینه دانشجو و دانشگاه است. برای مثال گنجاندن درس علم النفس در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، به جز ازدست رفتن پول و عمر دانشجو هیچ فایده ای نداره و به جای اون میشه درس های عملی و کاربردی گذاشته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۰:۵۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
طبق نظر سنجی سازمان سنجش بیش از ۸۰ درصد داوطبای کنکور مخالف تاثیر قطعی معدل هستن. شورای انقلاب روی چه چیزی انقدر اصرار داره؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
آیلار
۱۰:۵۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
تاثیر قطعی معدل رو مخالفم چون هنوز یه امتحان نهایی سالم برگزار نشده که تاثیر معدل مستقیم بشه. ولی حذف دروس عمومی رو موافقم. بعضیا میگن باعث میشه کسی این درسا رو نخونه! باید بگم شما ۱۱ سال درس میخوندید کنکور نداشتید بیست هم میخواستید میگرفتید چه ربطی به کنکور داره؟ اگه عمومیا از کنکور حذف بشه آیا امتحان نهاییشم حذف میشه؟ آیا معلم درس نمیده؟ آیا دروسی مثل تاریخ و جغرافیا و.. رو نمیخوندید بیست نمیشدید؟ حذف شدن دروس عمومی به نفع همه س چون حجم کنکور سبکتر میشه چه خبره ۹ تا درس هست کنکور تجربی. فقط دبیران کنکور دروس عمومی چون بازارشون رو از دست میدن دارن جو میدن هیچ دلشون به حال ما نسوخته دارن با آینده ما تجارت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
تاثیر قطعی معدل باعث متضرر شدن بچه‌هاي مناطق محروم خواهد شد. و بیشتر ووبدتر از همه باعث ایجاد مافیای جدید معدل شده است. این کاملاومسخص است نمیدانیم چرا شورا چشمش را بسته و مانند بیسوادهای ۵۰۰ سال پیش دیکتاتوری میکند. کاملا مشخص است برای اینکه خودی نشان دهد این کار را میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خب الان چیشد حذف میشه واسه ۱۴۰۲یانه گیجمون کردین چرا جواب درست حسابی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
همین الانی که ادبیات فارسی و فرهنگ و معارف دینی تو کنکور هست متاسفانه دانش آموزان و خانواده کمتر بها میدن و بچه ها از نظر نوشتار و گفتار زبان فارسی مرجع و معیار اشکالات فراوان نگران کننده ای دارند که باعث تاسف بسیار هست،آیین نگارش رو خوب بلد نیستند، غلط های املایی فاحش تو نوشته شون هست و در گفتار از کلمات ناقص و گاهی غیرفارسی استفاده میکنند و نوشتن یک یا چند بند مطلب در مورد یک موضوع پیشنهادی براشون خیلی مشکل هست ، اگه این دروس از کنکور حذف بشن فاجعه عمق بیشتری پیدا میکنه، لطفا بخاطر پاسداشت زبان زیبا و کامل فارسی و انشاالله کسب معرفت و بینش دینی این دروس رو از کنکور حذف نکنید. گرچه با افزایش تعداد و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها عملا بسیاری از رشته ها بدون آزمون کنکور دانشجو می پذیرند اما این حداقل کاری هست که دانش آموزان و خانواده ها نسبت به این دو درس توجه داشته باشند...انشاالله با ورود مجلس و رایزنی با شورای انقلاب فرهنگی تصمیم درست اتخاذ بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
آقایان بدانند امروزه این همه بی سواد متعهد داریم که همه فکر میکنند علامه هستند و وضع ما را به اینجا رساندند
حذف دروس عمومی چه در آزمون کنکور چه در دانشگاه جا را برای رشد متخصصین باز میکند تا دروس تخصصی بیشتری یادبگیرند و بهتر به کشور خدمت کنند
لطفا عقیدتی سیاسی را کنار بگذارید و متخصص هر علم را در امور کشور جذب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
هاشمی رفسنجانی اون زمانی که رئیس جمهور و همه کاره مملکت بودند ، دستور داده بودند که مدیرانی را انتخاب کنید که ریش داشته باشند، دکمه ی پیراهن خود را تا بیخ گلو ببندند، دکمه ی آستین های خود را ببندند، کفشش واکس نداشته باشه و شانه توی موهایش نخورده باشد. این موارد ملاک انتخاب مدیران از دید هاشمی رفسنجانی و حزبش بودند. خدا از سر تقصیراتش نگذره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
باسلام تاوقتی مافیا کنکور و غولهایی مانند این موسسات هستند که گردش مالیشان ازوزارت آموزش وپرورش بیشتره هیچ مصوبه ای درستی وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
عارف درخشان
۱۰:۱۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
لطفا هر کاری می خواهید بکنید و زود تصمیم بگیرید و این استرسو از دوش بچه ها و والدین بردارید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
مصوبه شورا ناقض عدالت آموزشی هست چون ما مناطق محروم و دور افتاده از گردونه رقابت چرت میشیم بیرون.
خواهشا از یقه ما دست بکشین، برین سراغ اوتایی که هر ساله با تقلب فامیل بازی دارن بقیه رو دور میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
چه ربطی به نقض عدالت داره ؟؟؟
تقلب یه بحثه، تسلط روی دروس و آموزش یه بحثه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنکور را دو مرحله ای کنید تا داوطلبین خسته نشن، یک روز برای عمومی ها و یک روز برای تخصصی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
به جز ادبیات فارسی که ضریبش باید نصف اختصاصیا باشه بقیه عمومیا باید یک چهارم باشه البته ادبیات مذهبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
باشگاه محترم خبرنگاران جوان لطفا پیگیر لغو مصوبه واسه سال ۱۴۰۲ باشید.اوتی که تغییر رشته داده یا اصلا اونی که سربازه و میخواد مثلا تجربی بده اصلا سوابق مرتبط نداره که ایجاد کنه .عمومی حذف شه بازهم اون سوابقش ممکنه ضعیف باشه تو عمومی. اختلاف سطح امتحان افراد تو سال های متفاوت یعنی عدم عدالت .کنکور یکی بوده و امتحان نهایی چند تا.ناراحتی قلبی و افسردگی گرفتیم.این دلایل واضح رو جطور باید برای تصمیم گیرنده ها توضیح داد .والا بخدا واسه سال بعد محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
نمیشه که دروس عمومی تو تحصیلات عالیه کلا بی تأثیر باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
زبان مثلا واسه ارشد هست اینجا نباشه،،،مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ضریب تأثیر دروس عمومی تو کنکور باید نصف اختصاصیا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
دروس عمومی که بیشتر حفظیه وتستی راحت تره؛؛ دروس تحلیلی وتشریحی بدون پول کلاس تست زنی اجحاف میشه
آخرین اخبار