فیشینگ کار اینستاگرامی در فردیس دستگیر شد

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که با تبلیغ گسترده در چند صفحه اینستاگرامی شهروندان را به بهانه فروش شارژ اینترنت با قیمت پایین به درگاه‌های جعلی انتقال می داد، شناسایی و دستگیر شد.

سردار محمدیان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که در روز‌های اخیر مالباخته از طریق یک پیج اینستاگرامی اقدام به خرید ۲۵ گیگ شارژ اینترنت به مبلغی ناچیز کرده و کلاهبرداران با انتقال نامبرده به یک درگاه جعلی ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی نامبرده، با نصب بدافزار بر روی گوشی او به اطلاعات حساب و گوشی همراهش دسترسی پیدا کرده اند.

فرمانده انتظامی البرز گفت: در ادامه ماموران با ردگیری مبلغ کلاهبرداری شده از حساب مال باخته، متوجه شدند که کلاهبرداران با این مبلغ اقدام به خرید گوشی تلفن همراه از یک شرکت اینترنتی فروش لوازم الکترونیک کرده اند.

او می گوید: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی ماموران برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و پس از چندین شبانه روز اقدام پلیسی، در نهایت مخفیگاه این کلاهبردار اینترنتی در شهر فردیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار محمدیان گفت: در بررسی‌های تکمیلی و بازرسی از مخفیگاه متهم، اطلاعات ۳۶۳ کارت بانکی شهروندان که از آن‌ها کلاهبرداری شده بود، کشف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.