آغاز پایش سلامت تخصصی ۳۹ جانباز شیمیایی در قزوین

معاون بهداشت و درمان بنیاد استان قزوین از آغاز پایش سلامت تخصصی ۳۹ جانباز شیمیایی متوسط و شدید این استان خبر داد.

مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ۳۹ نفر از جانبازان شیمیایی شدید و متوسط استان قزوین با همکاری درمانگاه امام سجاد و پزشکان پایش سلامت در راستای اجرای برنامه سال ۱۴۰۱ بنیاد از تیر تا بهمن ماه سال جاری پایش سلامت تخصصی می‌شوند.

ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﺮدی ﺑﺮای ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺟﺎﻧﺒﺎزان، اﻧﺠﺎم وﯾﺰﯾﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﻋﻤﻮﻣﯽ و همچنین وﯾﺰﯾﺖﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺷﺎﻣﻞ رﯾﻪ، ﭼﺸﻢ و ﺑﯿﻨﺎﯾﯽﺳﻨﺠﯽ، ﭘﻮﺳﺖ، ﻗﻠﺐ، رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ، رواﻧﭙﺰﺷﮑﯽ و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در این پایش انجام خواهد شد.

اقدامات پاراکلینیکی شامل آزمایش، اﺳﭙﯿﺮوﻣﺘﺮی، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﮑﻢ و ﻟﮕﻦ، ﻧﻮار ﻗﻠﺐ، اﮐﻮﮐﺎردﯾﻮﮔﺮاﻓﯽ از جمله اقدامات تشخیصی و درمانی است که در این پایش انجام می‌شود.

از مهمترین اهداف اجرای طرح پایش سلامت تخصصی جانبازان شیمیایی، مطلع شدن از وضعیت سلامتی، چکاب کامل و درمان جانبازان شیمیایی است.

قبل از اجرای طرح پایش سلامت تخصصی، جانبازان شیمیایی باید نزد پزشک پایش سلامت مراجعه کنند تا فرم پایش سلامت برای آن‌ها تکمیل شود.

در این فرم اطلاعات سلامتی فردی از جمله بیماری‌های مرتبط و غیرمرتبط به مجروحیت و دارو‌هایی که جانباز استفاده می‌کند، اخذ می‌شود تا با قرار دادن این فرم در پرونده جانبازان، اطلاعات کاملی از وضعیت سلامت عمومی فردی در اختیار پزشکان متخصص قرار بگیرد.

استان قزوین ۵۴۲ جانباز شیمیایی دارد که از این آمار، ۳۹ نفر دچار مشکلات ریه، چشم و پوست متوسط تا شدید هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.