قزوین مقصد احتمالی تیم‌های جام جهانی قطر+ فیلم

معاون امور استان‌های وزیر میراث فرهنگی در سفر به قزوین، از نزدیک وضعیت زیرساخت‌های استان را برای سفر تیم‌های حاضر در جام جهانی بررسی کرد.

واحدی در نشست با فعالان حوزه گردشگری هم، ظرفیت‌های علمی، تاریخی، طبیعی و مذهبی قزوین را فرصتی برای حضور گردشگران به ویژه مسافران جام جهانی دانست.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های میزبانی استان‌ها در برنامه جام‌جهانی قطر اضافه کرد: براساس دستورالعمل برگزاری جام‌جهانی تیم‌های بازنده باید ظرف ۴۸ ساعت قطر را ترک کنند که تلاش بر این است تا تیم‌ها از استان‌های مختلف ایران به‌ویژه قزوین بازدید کنند.

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: استان قزوین دارای قابلیت‌های فراوانی است که می‌تواند در حوزه گردشگری مکمل استان‌های شمالی باشد و وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تامین اعتبارات موردنیاز حوزه‌های زیرساختی این استان آمادگی لازم را دارد.

واحدی افزود: در حوزه‌های زیرساختی در سنوات گذشته حدود ۸۰۰ میلیاردتومان اعتبار لحاظ می‌شد که با پیگیری و اهتمام وزیر محترم این اعتبار ۱۰ برابر شده که بین استان‌ها توزیع می‌شود

او خاطرنشان کرد: روند ثبت جهانی بنای تاریخی سعدالسلطنه در حال پیگیری است و افتخاریست برای قزوین که به‌زودی محقق خواهد شد.

معاون وزیر میراث فرهنگی در برنامه قزوین گردی خود هم اعلام کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای مرمت آثار تاریخی مصوب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.