بلینکن: در صورت تغییر نیافتن رویکرد ایران، به استفاده از تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا با توجیه تحریم های غیرقانونی این کشور علیه ایران مدعی شد تهران در مسیر بازگشت متقابل به توافق هسته ای موفق نبوده است.

در حالی که آمریکا در اقدامی غیرقانونی و ناقض تعهدات این کشور در ذیل توافق هسته ای، تحریم هایی را علیه فرآیند فروش و حمل و نقل نفت و تولیدات پتروشیمی ایران وضع کرد، وزیر خارجه این کشور ایران را عامل عدم بازگشت متقابل به توافق هسته ای خواند.

طبق گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که فروش نفت ایران غیرقانونی بوده، اعلام کرد: پانزده فرد و نهاد مرتبط با فرآیند فروش و بارگیری غیرقانونی نفت و محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کردیم.

آنتونی بلینکن افزود: این نهادها در ایران، ویتنام، سنگاپور، امارات و هنگ هنگ هستند که تجارت انرژی از ایران را پشتیبانی می کنند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود در توافق هسته ای و اتلاف وقت در مذاکرات بازگشت به این توافق مدعی شد: واشنگتن در پیگیری مسیر دیپلماسی با هدف بازگشت متقابل به توافق هسته ای صادق و پایدار است.

او در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: ایران تاکنون نتوانسته تعهدی مشابه به مسیر دیپلماسی برای بازگشت متقابل به توافق هسته ای نشان دهد.

آنتونی بلینکن در پایان گفت: اگر تغییری در رویکرد ایران ایجاد نشود، به استفاده از تحریم ها برای هدف قرار دادن صادرات نفت  آن ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم ساعتی پیش با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از اعمال تحریم‌های جدید علیه نفت ایران خبر داد و افزود: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) یک شبکه بین‌المللی از افراد و نهاد‌ها را تحریم کرد که از شبکه‌ای از شرکت‌های حاشیه خلیج فارس برای تسهیل، تحویل و فروش صد‌ها میلیون دلار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران استفاده کرده‌اند.

این تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در حالی وضع شده است که واشنگتن مدعی آمادگی برای بازگشت به توافق هسته ای است و در همین حین حاضر نیست به تعهدات خود در ذیل برجام که یکی از آن ها لغو تحریم هاست، پایبند باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۲۶ ۱۹ تير ۱۴۰۱
سلام از ماست که بر ماست ، اگر ورود هر گونه کالای استکباری (انگلیسی ، امریکایی و اسرائیلی ) ممنوع و جرم محسوب شود وعلاوه بر مصادره اشد مجازات برای وارد کنندگان یا خریدارن در نظر گرفته شود . شما چنین غلط هایی نمی توانید بکنید . ولی افسوس که قوه قضائیه اشداء علی الکفار را فراموش کرده و فقط رحماء را گرفته . چون عده ای از دوستانشان آسیب می بینند . وبجای طرفداری از مظلومان و شاکیان مراقبت و هوادار دزدان ، اختلاسگران ، رانت خواران ، قاچاقچیان ، احنکار گران و... شده و حتی زندان را برای آنها و اشد مجازات را تعطیل نموده و در سیمای جمهوری اسلامی علنی اعلام می کند چرا اختلاسگر کلان بیست سال حبس برود و... ؟ لذا ملت انقلابی روزی کاخ های نفوذی های داخلی را بر سرشان ویران و تو دهنی که به حذب بعث زدند به شما نیز خواهند زد . تا جرات چنین غلط هایی را نداشته باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
از آن روزی که امام خمینی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تا الآن ملت انقلابی به حرف امامشان ایمان آوردند اما عده‌ای خواص بی بصیرت هنوز که هنوزه محتوای کلام امام را نفهمیده اند و تصور میکنن آمریکا کدخداست.والله باالله حرف امام اثبات شده دیگه فهمیدن و بصیرت نمیخواد.تو ویتنام هیچ غلطی نتوانست بکنه توی افغانستان هیچ غلطی نتوانست بکنه توی عراق هیچ غلطی نتوانست بکنه توی سوریه هیچ غلطی نتوانست بکنه در جنگ تحمیلی هیچ غلطی نتوانست بکنه توی اکراین هیچ غلطی نتوانست بکنه چون اینا از اول عده ای وحشی و یاغی بودن و برای کشتار و قتل عام انسان های دیگر تفنگ و مسلسل و ملت را ساختند و این پیشرفتهای علمی هم نتیجه دزدیدن نخبگان کشورهای دیگر و تطمیع و در نتیجه فرار مغزها به آمریکایی است که از روز ازل حکومتشان بر اساس حیله گری و مکاری و تحقیر نژادهای دیگر بوده. و قدرت اصلی امروز آنها کاغذهای بدون پشتوانه دلاره که دولت های ضعیف و سرسپرده باعث رونثچق اقتصاد شیطان بزرگ شدن و اما دست انتقام الهی قطعا گریبانگیر آنها خواهد شد و ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش دوباره امپراطوری ایران خواهیم بود اما اینبار بر اساس دین اسلام و رفتار اهل بیت علیهم السلام و در نهایت امپراطوری تحویل صاحب اصلی یعنی مهدی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۰۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
9:15 خیلی خوب. تو دست منو خوندی و من شیش کلاس سواد دارم. ولی کاش میدونستم تو چند کلاس سواد داری.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
ایران خیلی صبوری کرده در مقابل شما آمریکایها و همپیمانانتان ایران اسلامی باید همانند روسیه با شما غربیها رفتار کند تا تحریمها و فشارها در جنگ سخت حواله خودتان شود تا بی نسیب نمانید که فقط تحریمها و فشارهای ظالمانه فلج کننده و فرسایشی فروپاشی کننده جنگ نرمتان یک طرفه و بر روی ایرانیان باشد بقول معروف می گوید ضربتی زدی ضربتی نوش کن اگر روسیه جنگ سخت قدرتمندانه را با غربیها آغاز نمی کرد بلایی را که بر سر ایران اسلامی آورده بودند می خواستند بر سر روسیه هم بیاورند ولی روسها مانند ایرانیان صبور نیستند و فشار را به ملت خودشان وارد نمی کنند فشارها را منتقل دشمنانشان غربیها کردند و همه شاهدیم که این فشارهای تحریمها را توانستند بسیاریشو خنثی و بسیاریشو حواله دهند بر غربیها و آنان هم دارند طعم سخت تحریمها و فشارها را احساس می کنند از طرف روسیه در حال حاضر جنگ قدر تمام غربیها با تمام شرقیهاست و ایران اسلامی هم باید با روشهای مختلف سخت نرم فشارها را به غربیها و آمریکایها انتقال دهند تا از فشار بر مردم داخل ایران کاسته شود قصد نیت خبیث آمریکا و همدستانش فروپاشی نظام اسلامی و به برده درآوردن ملت ایران اسلامی و غارت کشور ایران است و به خاک سیاه نشاندن کشور ایران است می خواهند بلایی را که 50 سال سر ملت افغانستان آوردند بر سر ملت ایران اسلامی بیاورند تحریمها یک نوع جنگ نرم بسیار بدتر و متجاوزانه تر از جنگ سخت است که می تواند از درون ایراتن اسلامی را فروپاشی متلاشی تجزیه کنند ایران اسلامی باید با خردمندانگی و تیزبینی برای حفظ ملتش و نظام اسلامیش فشارهای مختلف فلج کننده و خنثی کنند را بر غربیها بی افکند بنظر بنده حقیر بی طرفانه عرض می کنیم روسها کار درستی کردند برای نجات ملت و نظام کشورشان در مقابل با فشارها و تحریمهای مختلف جنگ نرم بسیار بدتر از جنگ سخت غربیها و آمریکایها اگر نه روسها را فلج و فروپاشیشان می کردند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۵۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
ایران اسلامی برای خنثی کردن تحریمها و فشارهای مختلف فلج کننده غربیها که بر ایران اسلامی و ملت ایران برای فروپاشی نظام اسلامی و غارت ایران اسلامی اعمال کرده اند که از جنگ سخت هم تبعاتش بسیار بسیار بسیار بدتر است باید با همکاری همه جانبه همپیمانانش روسیه و چین تنگه هرمز را کاملا ببندند و به هیچ کشتی جنگی و تجاری غربی و آمریکایی اجازه ورود و خروج را ندهند تا فشاری باشد بر روی دشمنان ایران و روسیه و چین تا تحریمها خنثی و کنسل شود بقول معروف ضربتی زدید ضربتی نوش کنید این نباید باشد که فشارها و تحریمهای فلج کننده و فروپاشی کننده یک طرفه از سوی دشمنان ایران اسلامی باشد ایران اسلامی هم باید کاری کند کارستان اگر عکس العملی مقتدرانه و قدرتمندانه سخت نرم نگیرید و انجام ندهد تبعات بسیار بدی در انتظار کشور ایران اسلامی از درون است نظام اسلامی را فروپاشی می کنند با فشار به ملت ایران و به خاک سیاه می نشانند ایرانیان رو می شویم شبیه کشور افغانستان کنونی که 50 سال زیر بار جنگ تحریمها و شارهای مختلف غربیها بودند و هستند باید مقابل به مثل اساسی اصولی قاطعانه مقتدرانه قدرتمندانه در مقابل غربیها آمریکایها کرد . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه عاجلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
ایران اسلامی باید با همکاری همپیمانانش چین و روسیه به غیر از تنگ هرمز را که باید مقتدرانه قاطعانه قدرتمندانه ببندند باید تنگه خلیج عدن را هم ببندند و از ورود خروج کشتیهای جنگی و تجاری غربیها مقتدرانه و قاطعانه و قدرتمندانه جلوگیری کنند این مناطق مناطق جهان اسلام ناب محمدی ص هستند و باید از منافع ملت جهان اسلام در مقابل غربیها و آمریکایهای غارتگر پروی خبیث ایستادگی و دفاع جانانه کرد تا فشارها به غربیها و آمریکایها برگردد تا در این جنگ نرم فشارهای تحریمهای همه جانبه بسیار سختشان بی نسیب نمانند و خودشان هم متضرر شوند تا دست از تحریمهای جنگ نرم فلج کننده فروپاشی کنندهشان بردارند و با مذاکرات عادلانه به تعاملات بین المللی عادی برگردند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه بصیرانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۷:۵۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
حرف شما تا حدودی ظاهرا صحیح است. ولی ما خارج نشدیم که بازگردیم. کسی که بیرون نرفته و ساکن ایستاده لزومی به بازگشت ندارد چون اصلا خروجی نداشته که رجوع مورد لزومش واقع شود. استفاده از کلمه متقابل در این جمله متقلبانه است و شما مرتکب تقلب شدید. ما از برجام خارج نشدیم و شما (کاشفان امریکا وکریستف کلمب) از برجام خارج و متن انرا پاره و به روح آن پشت پا زدید. شما جرم اقدام به تقلب و جرم تراشی و ایجاد مزاحمت برای کشورهای دیگر را مرتکب شده اید و باید در پای میز محاکمه به قانون جواب پس بدهید و اگر نتوانید جواب در خوری که دادگاه را قانع کند داشته باشید محکوم میشوید و با شما رفتار اسلامی خواهد شد. رفتار ما این است: و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه.
-
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مذاکره کنندگان ایرانی هم باید به آنها بگویند در صورت تغییر نکردن رویکرد آمریکا با همه دشمنان آمریکا وارد داد و ستد و روابط تجاری خواهیم شد آن هم بصورت معاملات بدون دلار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آمریکائی‌های دزد و تروریست و شیطان پرست چکاره دنیا هستند که برای همه کشورها تصمیم میگیرند و دخالت میکنند.خداوند بزرگ پشت پ پناه ملت بزرگ ایران است و همه کاره دنیا از اول تا آخر خداوند جبار است.اون روز نزدیکه که این شیطان پرستان با این اعمال ننگین بر علیه کشورهای دیگر مرگ و نابودی خودشان را جلو می اندازند و این وعده خداوند بزرگ به مظلومان عالم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
۱.۵ سال دیگه انتخابات ریاست جمهوری امریکاهست توی نادون و اون بایدن آلزایمری هم واسه همیشه تغییر میکنید پس خفه بشین فکر ۱.۵ سال بعدتون باشید که کارپیدانمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جناب بلین کن زیاد حرس نخورید زود پیر و مچاله می شوید ، از قیافه تان پیداست که به شدت یبوست گرفته اید و یا درد زادی دارید
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جناب آقای امیرعبداللهیان بفرمایند و تحویل بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مردیکه معلوم نیست مذاکره رفع تحریم دارد میکند یا عربده کشی و تهدید . امریکای جهانخوار دورانت دیگر به سر امده است .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
صد بار به مقاماتمون گفتم // اونا هیچ ارزشی برا خودتون و خواسته هایتون قائل نیستن // راه حل مشکل مملکت خودتون هستید نه امریکا و اروپا
اصلا مشکل برجام نیست // اونا میخوان شما وجود نداشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
شما در هر صورت ادامه میدی
چرا حرف مفت میزنی
هدفت نابودی ۸۰ میلیون آدمه
اما مطمئن باش خودت و کشور ظالمت نابود میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مثل اینکه سی تا موشک کمشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۳:۱۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
امریکا پشتش به آدمهای فضایی گرم است. امریکا نفت را میتواند از فضا بیاورد. با هارپ امریکا نفت را کنترل میکند. حتی اگر نفت لیتری یک شمش طلا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
مثلا" با این حرفهات می خواستی نقش یک غرب زده را بازی کنی تا دیگران بیایند به تو و غرب زدگی فحش بدهند؟! ولی از حرفهات معلومه که از همون گروه شش کلاسه ها هستی و حتی نقش بازی کردن هم بلد نیستی گاگول!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
صحت خواب
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آقای آنتونی بلینکن ما زیاد متوجه حرف شما نشدیم. ولی نفتمان قیمتش بالاتر رفت. خبر داری؟ گازمان قیمتش فرق کرد. پتروشیمی بازارش سر به فلک کشیده خبر داری؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۳۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
نفت و گاز و یا پتروشیمی در برابر سجده کردن امریکا به ایران و پرداخت طلا به ایران.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۱۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جناب بلینکن خودت را برای افزایش قیمت نفت به به موازات تحریم اماده کن. تو تحریم کن ما هم تحریم میکنیم میبینی که چه کسی ضرر میکند. فقط لطفا فروش اسلحه را در امریکا لغو نکنید. به خون شهید حاج قاسم سلیمانی قسم که انتقام میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آخی ... طفلکی...

شما ، ادامه بده ،
و هی همینطوری تا ابد ،
تحریم کن !!



***
نیز ،
بدان و آگاه باش
ایران و ایرانی "تا آخر ایستاده ایم"

هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آقای بلینکن خوب بداند....جوبایدن خوب بداند... اعضای حزب دموکرات آمریکا خوب بدانند
ما ملت ایران خدا را داریم شک نفرمایید فقط همین دوره چهار ساله تشریف دارید
در انتخابات آینده بدلیل تحریم ما ملت ایران ونفرین ملت ایران شکست خواهید خورد.در صورتیکه تحریم ها را لغو نکنید با نفرین ما ملت ایران شکست خواهید خورد
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
دو زار بده آش به همین خیال باش. تو تحریم کنی و ما تبعیت کنیم؟ ما از تحریم کننده و غارتگر تبعیت نمیکنیم بلکه کلوخ انداز را پاداش نمیدهیم مگر با بمثل ما عوقبتم به. از جایی که حتی فکرش را هوش مصنوعی تان نمیکند میگیرید. درصد غنی سازی را بالا میبریم تا بسوزید.
آخرین اخبار