در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مهاجرت در حوزه دانش آموزی اتفاق نمی‌افتد

رئیس سازمان پرورش استعداد‌های درخشان گفت: مهاجرت در حوزه دانش آموزی را شاهد نیستیم و مسئول رصد آن بنیاد ملی نخبگان است.

الهام یاوری درباره مهاجرت دانش آموزان گفت: مخاطب رصد مهاجرت بر عهده بنیاد ملی نخبگان است به طوری که آمار‌هایی را هر ساله منتشر می‌کنند.

رئیس سازمان پرورش استعداد‌های درخشان گفت: مهاجرت عمدتا در حیطه دانش آموزی اتفاق نمی‌افتد. ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

او گفت: دانش آموزانی که توانایی علمی بالایی دارند، می‌توانند در مدارس سمپاد، نمونه دولتی و مابقی مدارس برتر تحصیل کنند یا حتی در برترین دانشگاه‌ها درس بخوانند. قطعا سطح تحصیلی و علمی آموزش ایران از کشور‌های همسایه بالاتر است و دانش آموزانی که در آن کشور‌ها تحصیل می‌کنند در مدارس و دانشگاه‌های برتر کشور پذیرفته نمی‌شوند.

به گفته رئیس سازمان پرورش استعداد‌های درخشان، اگر دانش آموزان امید رفتن به دانشگاه‌های دولتی کشور را داشته باشند، به هیچ عنوان به فکر ادامه تحصیل در کشور‌های همسایه نخواهند افتاد و نباید فکر کرد که نخبگان ایرانی برای ادامه تحصیل به آن کشور‌ها می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
تنوع مدارس، عدالت آموزشی را نابود کرد، مدارس استعداد های درخشان مربوط به نخبگان نیست بلکه مختص به پولدارهاست، چرا که فقط درسشون خوبه، هر کس هم درسش خوب باشه، لزوما نخبه محسوب نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
بله درست است دانس آموز هزینه داره برایشون می گذارند دانش آموز نخبه را در مدارس سمپاد بهترین امکانات در ووس کشور که در اختیارشان قرار می گیرد ، بهترین معلمان و دبیران و بعد هم حتما در بهترین دانشگاه پذیرفته می‌شوند و باز بهترین امکانات از بیت المال وقتی فارغ التحصیل شدن و موقع ثمر دهی برای جامعه ای که با وجود مشکلات فراوان اقتصادی این همه هزینه شأن کرده ، مهاجرت می کنند و می روند اروپا کانادا و آمریکا ، در واقع برای ممالک کفر میشود هلو برو توی گلو .
ایجاد اینگونه مداری خیانت در حق مابقی جامعه است ، چرا ، مگر تعهد و تضامین لازم گرفته شود که پس از فارغ التحصیلی به کشور خود خدمت کنی نه برای بیگانگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سطح علمی دانش آموزان ما واقعا نسبت به سایر جهان بالاتر است.
چون دانش آموزان ما برای کنکور باید درس بخوانند ولی در بیشتر کشور های خارجی کنکوری وجود ندارد.
به همین خاطر سطح دانش آموزان ما بالا تر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
الان دیگه چون نخبه ای باقی نمونده دارن کاسب ها مهاجرت می کنن.
آخرین اخبار