افتتاح مدرسه تابستانه طرح تثبیت جبران یادگیری در آموزش و پرورش فارس

مدرسه تابستانه طرح تثبیت جبران یادگیری در آموزش و پرورش فارس افتتاح شد.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در طرح تثبیت جبران یادگیری در کنار دروس جبرانی، بسته های فرهنگی و پرورشی هم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

اوگفت: هدف از این طرح  تثبیت یادگیری و جلوگیری از افت تحصیلی در دانش آموزان است.

عسکری گفت: این طرح  رایگان بوده و مدیر و شورای مدرسه بر اساس کارنامه تحصیلی، تشخیص می دهد که کدام دانش آموز باید در این طرح شرکت کند.

  مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در کنار دروس جبرانی، بسته های فرهنگی و پرورشی هم برای دختران در زمینه حجاب و عفاف و برای پسران در زمینه راهبردهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

او گفت: این طرح از ۱۵ تیرماه آغاز به کار می کند و تا اواخر مردادماه ادامه دارد. 

مجید بذر افکن معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: بیش از ۶۰هزار دانش آموز در دوره اول و دوم ابتدایی در  طرح تثبیت جبران یادگیری شرکت می کنند.

او گفت: این طرح در قالب ۷۲۶ پایگاه شهری و روستایی و در بیش از ۵ هزار کلاس درس در دوره ابتدایی در استان برگزار می شود.

بذرافکن گفت: در این طرح دروس ریاضی و فارسی ویژه دانش آموزان دوره اول ابتدایی و دروس ریاضی، فارسی و علوم ویژه دانش اموزان دوره دوم ابتدایی تدریس می شود.

همچنین فرشید قاسمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز  گفت: بیش از ۲۸۶ هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و دوم در این طرح شرکت می کنند.

او گفت: این طرح در قالب ۲۱۱پایگاه و ۱۴ هزار کلاس درس در دوره متوسطه در استان برگزار می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه این طرح مختص دانش آموزان پایه هفتم تا یازدهم است گفت: ساعات حضور دانش آموزان هم بستگی به دروس انتخابی آن ها دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار