پیشگیری از وقوع جرم، اولویت مهم دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فعالان فرهنگی و اجتماعی و سایر نهاد‌های مردمی از وقوع جرم پیشگیری کرد.

غلامعلی دهشیری گفت: نباید اجازه داد تا جرمی در جامعه شکل بگیرد و سپس به رسیدگی قضایی به آن جرم پرداخت، بلکه باید تلاش کرد تا جامعه‌ای عاری از جرم و بزه ایجاد کرد.

او تلاش بیشتر برای اعتلای عملکرد دادگستری خاتم را خواستار شد و گفت: باید همه ظرفیت‌های مردمی، بسیج، وکلا، حقوقدانان و نهاد‌های امنیتی، نظامی و انتظامی را به کار گرفت تا کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی رقم بخورد.

به گفته او نرم خویی، خوش رفتاری و خوش برخوردی با مردم اولین و مهمترین امری است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

رئیس کل دادگستری استان، رضایتمندی مردم و اجرای عدالت را ماحصل اصلی سند تحول و تعالی قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: کسب رضایتمندی مردم و اجرای عدالت، مهمترین رویکرد حاکمیت اسلامی و امت سعادتمند است.

این موضوع را  دهشیری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان خاتم مطرح کرد.

او می گوید: اجرای عدالت، مستلزم تلاش همه ارکان حاکمیت است و زمانی عدالت در جامعه جاری و ساری می‌شود که قوه مقننه عادلانه قانونگذاری کند، قوه مجریه عادلانه قوانین را اجرا کند و قوه قضائیه قانون را تضمین و با هر گونه قانون‌شکنی برخورد نماید.

دهشیری گفت: هرگز امتی مقدس و با خیر و برکت نمی‌شود مگر اینکه ضعیف بتواند حق خویش را بدون ترس از قوی بستاند.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های علی اکبر واعظ دهنوی، تقدیر و سید یحیی حسینی به عنوان رئیس جدید دادگستری معارفه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.