توقف سقوط قیمت نفت خام؛ برنت سه درصد افزایش پیدا کرد

قیمت نفت خام که در روز‌های اخیر در حال سقوط بود مجددا افزایش پیدا کرده و نفت برنت روسیه ۱۰۵ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد قرارداد‌های سلف نفت خام برنت با بیش از سه دلار افزایش به ۱۰۵ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۹۹.۷۲ دلار رسید.

این افزایش سه درصدی در حالی است که در روز‌های اخیر، قیمت نفت خام روند کاهشی پیدا کرده بود. رویترز گزارش داد نفت خام برنت روز سه‌شنبه با سقوط ۹ درصدی بزرگ‌ترین افت روزانه را از ماه مارس تجربه کرده است. به نظر می‌رسد ترس از رکود اقتصادی در جهان و همچنین قرنطینه سراسری در چین تقاضا و در نتیجه قیمت نفت را در روز‌های اخیر کاهش داده باشد.

 روز گذشته، نفت خام برنت در بازار‌های جهانی با کاهش حدود ۱۰ دلاری، ۱۰۲.۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۸ دلار کاهش به ۹۹.۵۰ دلار به ازای هر بشکه رسید. این اولین بار از ماه آوریل بود که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسید.

افت شدید قیمت به سهام شرکت‌های بزرگ نفت و گاز ضربه زد. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک دیروز گفت که صنعت انرژی به دلیل سال‌ها کمبود سرمایه‌گذاری «در محاصره» قرار گرفته و افزود که اگر اجازه عرضه اضافی از ایران و ونزوئلا داده شود، می‌توان کمبود‌ها را کاهش داد. از سوی دیگر، دولت نروژ دیروز برای پایان دادن به اعتصاب در بخش انرژی خود مداخله کرد و به بن‌بستی پایان داد که می‌توانست بحران انرژی اروپا را بدتر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
قیمت نفت انقدر بالا میرود تا تحریم ها منحل شوند.
آخرین اخبار