بررسی پیش نویس قانون تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک

کمیته روابط خارجی پارلمان بلژیک امروز طرحی را در خصوص انتقال زندانیان با ایران بررسی خواهد کرد.

پیش‌نویس قانون انتقال زندانیان بین بلژیک و ایران با هدف آزادی یکی از شهروندان بلژیکی در پارلمان این کشور در دست بررسی است.

به گزارش نشریه بروکسل تایمز، پیش‌نویس این قانون در دستورکار کمیته روابط خارجی «انتقال محکومان» است. گفته می‌شود پارلمان بررسی این قانون را برای آزادی شخصی به نام «اولیویه واندکاستیل» که اکنون در ایران زندانی است، در دستور کار قرار داده است. 

خانواده این زندانی گفته اند یک بار با او تماس گرفته اند. همچنین به آن‌ها گفته شده که مقامات بلژیکی و ایرانی در این خصوص در تماس هستند.

این طرح بعد از ظهر دیروز در جریان یک جلسه توجیهی رهبران احزاب در مجلس مطرح شد. لایحه امروز به کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ارائه می‌شود و در صورت تصویب امکان تبادل زندانیان فراهم می‌شود. گفته شده نمایندگان قصد دارند فورا در مورد این طرح رای‌گیری کنند تا در جلسه عمومی به تصویب برسد. افزون بر این، گفته شده این معاهده باید مبنای قانونی را برای همه سناریو‌های ممکن، از جمله سناریویی که شامل احمدرضا جلالی می‌شود نیز آماده کند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا اکثریت به آن رای مثبت خواهند داد یا خیر. برخی احزاب در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور مدعی شده اند «تصویب این لایحه حاکمیت قانون در اروپا را تضعیف می‌کند».

اولیویه واندکاستیل شهروند بلژیک اکنون در ایران است. مقامات بلژیک مدعی شده اند وی اتهام قضایی ندارد. احمدرضا جلالی نیز شهروند ایرانی-سوئدی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی اکنون در زندان به سر می‌برد. با وجود این ادعاها بلژیک نتوانسته است بیگناهی این دو مجرم را ثابت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار