سلطانی:

شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز گفت: اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر باشد درست نیست، زیرا شهرداری ظرفیت محدودی دارد.

علی‌اکبر سلطانی گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهرداری شیراز تمام ظرفیت موجود در فرهنگسرا‌ها را به صورت اختصاصی به حوزه قرآن اختصاص دهد، اگرچه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم.

او گفت: اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر باشد و ظرفیتش را برابر همه گروه‌ها اعم از گروه‌های جهادی، سمن‌های مردمی، برخی از کانون‌های مساجد و ... قرار دهد، درست نیست، زیرا شهرداری ظرفیت محدودی دارد.

سلطانی با یادآوری اینکه هم‌اکنون دو فرهنگسرا یکی در شهرک زیباشهر و دیگری در سه‌راه آستانه به موضوع قرآن اختصاص دارد، گفت: غیر از آن شهرداری شیراز برای برگزاری کلاس‌های قرآنی در فرهنگسرا‌ها هم فرصت مهیا کرده و نسبت به ثبت‌نام کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف اقدام کرده است و از مربیان متعددی برای آموزش قرآن به گروه سنی مختلف استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: علاوه بر این‌ها طبق طرح «احیای محلات با محوریت ۱۰۰ مسجد»، این تعداد مسجد در برنامه قرار گرفته است تا کلاس‌های قرآن دائر و برنامه‌های قرآنی اجرا شود.

سلطانی گفت: مجموعه مدیریت شهری شیراز فراتر از آن حدی که ظرفیت داشته هم هزینه کرده داده است. به عنوان مثال برای اولین‌بار در شورای ششم بعد از مدت‌ها اعتباری برای حمایت از برنامه‌های قرآنی لحاظ شده و در برگزاری مسابقات و رویداد‌های قرآنی با سازمان‌ها و مراکز و مجموعه‌های مختلف همکاری لازم را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.