نجات جان ۳۶۹ نفر در حوادث طی عملیات های آتش نشانان در همدان

آتش نشانان همدان با انجام ۸۲۴ عملیات ۳۶۹ نفر را در حوادث مختلف نجات دادند.

 سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان با  ۸۲۴ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و  سوانح در سه ماه نخست سال، ۳۶۹ نفر را نجات دادند.

سید صادق پورسینا گفت: تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۵ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۸۲۴ مورد منجر به عملیات شده، ۵۲۸ مورد راهنمایی و مشاوره، هزار و ۵۰۹ تماس اشتباه، یک مورد اعلام حریق کذب و ۱۱ هزار و ۷۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

او گفت: در این مدت ۱۱۱ مورد نجات افراد محبوس شده در  آسانبر، ۹۹ مورد نجات حیوانات، ۷۴ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۵۳ مورد مهار حیوانات، ۴۳ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۱۴ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودرو‌ها بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده ۳۸۱مورد مربوط به عملیات‌های اطفا حریق بوده است گفت: پوشش گیاهان خودرو، اماکن مسکونی، وسایط نقلیه، باغ‌ها و فضای سبز و مراکز تجاری بیشترین کاربری عملیات‌های اطفا حریق را شامل شده است.

 ۳۸ نفر از جمله سه آتش نشان در  سوانح آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و سه نفر از شهروندان نیز فوت شده اند .

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که  شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار