توجه به مضامین دینی و انقلابی در تولیدات سینمایی و هنری

امام جمعه شهرکرد گفت: توجه به مضامین دینی و انقلابی باید در تولیدات سینمایی و هنری مدنظر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار با آقای خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری، با بیان اینکه وضعیت سینما و تولیدات هنری باید به سمت و سویی حرکت کند که مورد استقبال همه افراد جامعه به ویژه متولیان فکری قرار گیرد، گفت: توجه به مضامین دینی و انقلابی باید در این تولیدات بیش از گذشته مدنظر باشد.

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از دین و شعائر اسلامی است و آنچه از انقلاب انتظار می‌رود در معارف دینی که مطابق با فطرت و نیاز درونی انسان‌ها است، قرار دارد از این رو پایبندی به این معارف در تقابل با خواست جامعه نیست.


بیشتر بخوانید


انقلاب اسلامی به دنبال فرهنگ دینی و اسلامی است و لازم است این مورد در تولیدات هنری و سینمایی مدنظر باشد.

این دغدغه و حساسیت درباره همسویی تولیدات هنری و سینمایی با مضامین و ارزش‌های دینی و انسانی باید در چارچوب برنامه‌ریزی‌های کلان و در راس مسائل اجرایی مجریان و ناظران قرار گیرد.

هنر جز بیان مضامین دینی در قالب مورد پسند جامعه نیست و باید به گونه‌ای به این مفاهیم پرداخته شود که همه افراد از آنچه تولید شده است، استقبال کنند و حتی روحانیون و علما در سینما‌ها حضور یابند.

باید با سرعت‌بخشی به امور، تمرکز در برنامه‌ریزی‌ها و به خط کردن نیرو‌ها و استعداد‌ها برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.