انجام موفقیت آمیز عمل جراحی پیوند کلیه در بام ایران

عضو گروه فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نخستین عمل جراحی پیوند کلیه پس از دو سال تعطیلی این بخش، در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی انجام شد.

دکتر رحیمی گفت: بخش پیوند کلیه مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد همزمان با شیوع بیماری کرونا تعطیل و با فروکش کردن موج ابتلا به این بیماری و اعلام رضایت خانواده نوجوان مرگ مغزی، یکی از کلیه‌های اهدایی این بیمار مرگ مغزی به پدر ۴۲ ساله هم استانی پیوند زده شد.

فرد دریافت کننده کلیه در چهارمحال و بختیاری، بیماری بود که بیش از هفت سال به علت نارسایی کلیه تحت دیالیز بود، اما به لطف خداوند و سخاوت خانواده این بیمار مرگ مغزی از رنج بیماری رهایی و با حال مساعد از بیمارستان ترخیص شد.

از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۰ مورد مرگ مغزی در استان اتفاق افتاده است و با وجود جایگاه چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های اهدا کننده اعضای بیماران مرگ مغزی با توجه به جمعیت استان، تعداد خانواده‌هایی که برای اهدای اعضای عزیزانشان اعلام رضایت کرده اند بسیار اندک بوده است.


بیشتر بخوانید


اهدای اعضای بیماری که دچار مرگ مغزی شده و امکان بازگشت به زندگی را ندارد می‌تواند نجات بخش زندگی تعداد زیادی از افرادی باشد که در صورت دریافت عضو، شانس زندگی دوباره را دارند.

بخش پیوند کلیه از سال ۹۴ در استان راه اندازی و تا کنون حدود ۵۰ عمل جراجی پیوند کلیه در این بخش انجام شده است.

با رایزنی‌های انجام شده و تامین تجهیزات لازم و حضور پزشکان متخصص، مجرب و کادر آموزش دیده، مقدمات انجام عمل جراحی پیوند کبد در استان فراهم است.

هم اکنون در چهارمحال و بختیاری این امکان وجود دارد که با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی، عمل جراحی پیوند کلیه برای یکی از هم استانی‌ها در نوبت پیوند کلیه استان انجام شود.

حدود ۳۰ بیمار در نوبت پیوند کلیه استان قرار دارند که در صورت اعلام رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی نه تنها بیماران هم استانی بلکه بیمارانی از سایر نقاط که از بیماری رنج می‌برند به زندگی دوباره باز خواهند گشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.