محوطه خانه انصاری ارومیه ساماندهی می شود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بناهای تاریخی شهر و توسعه صنعت گردشگری، عملیات ساماندهی محوطه خانه انصاری آغاز شد.

اکبر قلی‌پور با اشاره به تاکیدات ویژه دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار کلانشهر ارومیه مبنی بر بازآفرینی محلات هدف و ساماندهی ابنیه‌های تاریخی شهر، گفت: این سازمان با هدف احیای هویت تاریخی شهر، عملیات خاکبرداری این محوطه را در دستور کار خود قرار داد.

او می گوید: این عملیات بصورت مشارکتی و با همکاری شهرداری ارومیه، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی انجام گرفته است و هم اکنون این طرح با جدیت تمام در حال اجرا است.

به گفته قلی‌پور براساس تعهدات شهرداری ارومیه وفق توافقات فی مابین مرحله خاکبرداری در حال اجرا است و با تعاملات و همکاری‌های بعمل آمده و جذب سرمایه گذار توسط اداره کل آموزش و پرورش استان، عملیات مرمت و احیاء مجموعه تاریخی انصاری آغاز می‌شود.

خانه انصاری یکی از عمارت‌های تاریخی ارومیه و بنای آن با توجه به فرم بنا و کتیبه‌های موجود در کاشی‌های تزئینی خانه بین سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۲۸۵ احداث شده است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.