در آستانه حمله ترکیه به شمال سوریه؛

نیرو‌های پشتیبانی روسیه وارد خاک سوریه شدند + تصاویر

در میانه آمادگی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه، هواپیما‌های نظامی روسیه بیش از ۵۰۰ چترباز را وارد خاک این کشور کردند.

در حالی که با وجود هشدار‌های آمریکا و تلاش‌های ایران، ترکیه برای آغاز عملیات نظامی جدید خود در شمال سوریه آماده می‌شود، به نظر می‌رسد نیرو‌های جدید پشتیبانی روسیه وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های روسی، چتربازان نظامی ارتش روسیه در منطقه «قامشلی» در شمال شرق سوریه فرود آمدند. در عین حال، آنکارا حضور روسیه را مانع تراشی و آن را رد کرد.

منابع سوری نیز اعلام کردند هواپیما‌های ترابری نظامی روسیه بیش از ۵۰۰ چترباز را وارد شهر «قامشلی» سوریه کرده اند. به گفته منابع خصوصی، ورود این جوخه نظامی برای مقابله با باند‌های مسلح مورد حمایت ترکیه است که پیش‌تر از آغاز عملیات نظامی خبر داده بودند.

آنکارا پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد برای بیرون راندن جنگجویان پ. ک. ک حملاتی را به شمال سوریه انجام دهد. گفتنی است ترکیه از سال ۲۰۱۶ تاکنون سه حمله به شمال سوریه انجام داده است و ادعا کرده است قصد او از این حملات دور نگه داشتن پ ک ک از مرزهای ترکیه است.

در همین حال ایران به عنوان شریک تجاری ترکیه و متحد سوریه همواره تلاش کرده به عنوان میانجی، مقامات ترکیه را از ورود نظامی به خاک سوریه منصرف کند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان روز شنبه در سفر به دمشق هشدار داد که عملیات نظامی ترکیه در سوریه منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد.

چتربازان نظامی روس

 خاک سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۱
الهی به زمین گرم بخوری اردوغان مکتبر ...اینها بهانه برای غارت منابع نفت شمال سوریه هست والا پ پ ک چه ربطی به مردم سوریه داره!!! امیدوارم به ظلم خودت گرفتار بشی مرد متوهم!!! فکرده هنوز امیراطوری عثمانی هست و اینهم رهبر اون!!! از خدا میخوام بیش از این به تو فرصت نده که به مردم و خاک سوریه ظلم کنی و انشاالله شاهد نابودی تو باشیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۱
جلو ترکیه رو میخوان بگیرن
آخرین اخبار