شناسایی کرم‌های دریایی که بیماران زیادی را نجات می‌دهد

دانشمندان کرم‌هایی را در دریا پیدا کرده اند که می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

گروهی از محققان موفق به استخراج هموگلوبین از خون یک کرم دریایی به نام «آرنولا مارینا» شدند که معادل چهل برابر هموگلوبین موجود در انسان است.

به نظر می‌رسد که شن‌های سواحل اقیانوس اطلس و کانال مانش امید زیادی را برای بسیاری از بیماران ایجاد کرده است. یک شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی کرم‌های دریایی Hemarina را کشف کرده است که با نام علمی "Arinicola marina" شناخته می‌شود و هموگلوبین آن‌ها نزدیک به هموگلوبین موجود در انسان‌ها، اما با اثربخشی بیشتر، زیرا هر مولکول می‌تواند مقادیری از اکسیژن را چهل برابر آنچه هموگلوبین در انسان انجام می‌دهد تثبیت کند.

فرانک زال، رئیس این شرکت، می‌گوید که Himarina از این ویژگی برای اجازه دادن اکسیژن بیشتر به اندام‌های پیوندی در طول پیوند استفاده خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید در یکی از یخچال‌های خود نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم کرم در بسته بندی‌های یک لیتری نگهداری می‌کند. مولکول هموگلوبین این کرم‌ها قبل از اینکه به یک بسته کوچک حاوی یک گرم مایع قرمز روشن تبدیل شود چندین مرحله را طی می‌کند. این محلول بعداً به مایعی اضافه می‌شود تا عضو پیوندی انسان را حفظ کند و در انتظار پیوند باشد. از دویست و پنجاه کیلوگرم کرم سه کیلوگرم هموگلوبین استخراج می‌شود که در نزدیک به سه هزار پیوند بالقوه استفاده می‌شود.

فرانک زال، مالک هیمارینا، می‌گوید که شرکت او پس از موفقیت آمیز بودن آزمایش‌های آزمایشگاهی خود بر روی موش ها، آزمایش‌هایی را بر روی نزدیک به پانصد نفر که تحت پیوند کلیه در مناطق مختلف فرانسه قرار می‌گیرند، انجام خواهد داد، به این امید که راه را برای ورود محصولی برای نجات اعضای پیوندی به نام "Hemo to Life" در بازار‌ها باز کند.

یانیک لو مور، نفرولوژیست در بیمارستان برست، می‌گوید: هموگلوبین موجود در این کرم‌ها می‌تواند تأثیر عمیقی بر اعضای پیوندی و بیماران و همچنین بر عادات و تکنیک‌های تجویز داشته باشد.

پزشکان محصول هموتولایف را از نظر سهولت استفاده و کارایی انقلابی می‌دانند، به ویژه اینکه نتایج آزمایشات اولیه آن امیدوارکننده بود، این شرکت فرانسوی شروع به گسترش فعالیت خود در خارج از کشور کرده است.

منبع: العالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
فکر کنم عکس برعکس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
موجودات محیط زیست = درمان سرطان و بیماری ها
آخرین اخبار