لوله گذاری کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از آغاز مرحله لوله گذاری کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود خبر داد.

افراسیاب میرزایی گفت:همزمان با پایان اجرای کانال بتنی سرپوشیده و آزادسازی ۳۰۰ متر از زمین‌های مورد نیاز اجرای طرح، مرحله ایجاد کانال و لوله گذاری آب سد البرز به سیاهرود آغاز شد.

ساخت این کانال آبرسان به طول یک هزار و ۵۷۰ متر، یکی از زیر پروژه‌های طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد البرز است که تا کنون برای اجرای آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته میرزایی با تکمیل این کانال هزار لیتر آب در ثانیه برای سیراب کردن حدود سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به رودخانه سیاهرود تزریق می‌شود.

عملیات اجرایی ساخت کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود شهریور ۱۴۰۰ آغاز شده بود که به گفته میرزایی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۰ درصد بوده است

سد البرز از ۳ رودخانه آذر رود، اسکلیم رود و کار سنگ تغذیه می‌کند و با عمقی نزدیک به ۷۵ متر، از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است که ساخت آن از سال ۱۳۷۴ آغاز شد و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

۲ سد بزرگ شهید رجایی در ساری و سد البرز در سوادکوه با ظرفیت اسمی ۳۰۴ میلیون متر مکعب در مجموع حدود ۸۷ درصد مجموع ظرفیت ذخیره سازی آب استان را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.