پاسداشت زبان فارسی پاسداشت فرهنگ است

رئیس شورای پاسداشت زبان فارسی گفت: پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت فرهنگ مشترک یک ملت است، زیرا فرهنگ یک ملت در زبانش تجلی و تبلور می‌یابد.

محمد جعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران و رییس شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدای رسانه ملی گفت: پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت فرهنگ مشترک یک ملت است، زیرا فرهنگ یک ملت در زبانش تجلی و تبلور می‌یابد و رسانه بستری است که جلوه‌های این فرهنگ مشترک و دیرپا در آن دیده و شنیده شود. از طرفی،  وقتی از زبان پارسی سخن می‌گوییم، بر کارکرد ربط دهندگی این زبان هم تاکید داریم و نشان می‌دهیم که چگونه زبان فارسی یک ملت را با گذشته خود و نیز امروز به هم پیوند داده است.

به گفته محمدزاده، زبان فارسی به طور مستقیم به هویت ملی ایران پیوند خورده است و بر همه دغدغه‌مندان ایران است که پاسدار زبان فارسی باشند. بنابراین، هدف از برگزاری جشنواره «آیین سخن» تبادل تجربه میان برنامه‌سازان رادیو  است.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی آیین سخن با سخنرانی دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، بخشی‌زاده معاون صدا و مسئولان ارشد رسانه ملی و با حضور جمعی از فرهیختگان و استادان زبان و ادبیات فارسی از فرهنگستان و مراکز علمی و پژوهشی زبان وادبیات فارسی، مهمانانی از کشور‌های فارسی‌زبان، پیشکسوتان رادیو سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه، هم‌زمان با بزرگداشت روز قلم در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار