امسال ۹۲۰ پرونده قاچاق در کردستان تشکیل شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۹۲۰ پرونده قاچاق در استان تشکیل و تاکنون ۹۰۲ پرونده بررسی و برای آن‌ها حکم صادر شده است.

سید نجیم حسینی امروز در نشستی با خبرنگاران در سنندج گفت: قبل از طرح مردمی شدن یارانه‌ها بیشترین تخلفات بازار مربوط به عمده فروشان بود، اما با وضع قوانین نظارتی جدید در حال حاضر تخلفات در سطح خرده فروشی‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان می‌گوید: از ابتدای امسال چهار طرح نظارت بر بازار شامل سال ویژه نظارتی نوروز ، طرح ضیافت ماه مبارک رمضان، طرح مردمی کردن یارانه‌ها و طرح افزایش میزان جرائم در سطح استان همزمان با سراسر کشور اجرا شده است.

او گفت: طبق قوانین تعزیراتی اعلام شده، در طرح جدید افزایش جرائم هرکدام از تخلفات گرانفروشی و کمفروشی طبق مجازات در قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی ۵ برابر شده است.

حسینی گفت: درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر روی کالا‌های تولید شده می‌تواند در نتیجه به نفع مصرف کننده و در نهایت مردم باشد.

به گفته مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان بانظر کارشناسان نصب بنر و پلمب واحد صنفی نیز در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که در پانزده روز گذشته ۱۲۲ مورد نصب بنر و پلمب برای صنف‌های مختلف در سطح استان نصب شد.

او می گوید: در سال جاری ۵ هزار و ۹۳۳ واحد صنفی توسط تعزیرات حکومتی کردستان بازرسی شد، هم چنین در این ایام ۹۲۰ پرونده قاچاق تشکیل و تاکنون  ۹۰۲ پرونده بررسی و برای آن‌ها حکم صادر شده است.

حسینی گفت: هم چنین در سه ماهه اول امسال ۲ هزار و ۵۲۰ پرونده تخلفات کالا و خدمات صادر و به ۲ هزار و ۳۹۸ فقره رسیدگی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.