وضعیت نامناسب فارغ التحصیلان علوم انسانی در مواجهه با بازار کار

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیاری از رشته‌ها مانند علوم انسانی در کشور با استقبال کم دانش آموزان مواجه شده اند.

کلانتری، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه از خیلی از رشته‌ها مانند علوم انسانی در کشور استقبال نمی‌شود و واقعیت آن است که دانش آموزان و خانواده‌ها هستند که دست به این انتخاب‌ها می‌زنند. بازار کار و امکان اشتغال را مد نظر قرار می‌دهند و بر این اساس تصمیم می‌گیرند که چه انتخابی کنند. به نوعی سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

او گفت: میزان فارغ التحصیلان در حوزه علوم انسانی با نیاز‌های بازار کار تناسب درست و مناسبی ندارد و باید به صورت جدی در این خصوص فکری شود که آیا این میزان دانش آموز حوزه علوم انسانی تناسبی با نیاز‌های کشور دارد. این موضوع بسیار قابل تامل است باید در آینده توجه ویژه‌ای به حل این مشکل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
هرکی میخواد معلم بشه بره انسانی بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۱
تحصیل در اغلب شاخه های علوم انسانی نتیجه ای جز بیکاری برای محصل و دانشجو در پی ندارد . محل اعراب و تاثیر این علوم مقولات ارتباطی انسانی ، زیستی . اجتماعی و بطور کل موضوعات کلی است و ارتباطی با بازار کار و آتیه شغلی با درآمد مکفی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۳ تير ۱۴۰۱
خیلی هم تناسب داره وقتی 80 درصد استخدامی ها دولتی و خصوصی رشته هایی مثل مدیریت حسابداری حقوق روانشناسی جذب میکنن دیگه کدوم کم عقلی میره مهندسی بخونه که بعدش همین حسابدار به عنوان کارگر ماهر حقوق بده
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین پدرپورواچارگاه
۱۹:۴۳ ۲۶ تير ۱۴۰۱
اگردرجذب بازار کار مشکلاتی هست قابل قبول است
باید کسی درارتباط با آموزشی دیده است مهارت دانایی
درهرقسمت دارد باعشق و علاقه شغلها واگذارشوند
آخرین اخبار