شبکه تلویزیونی العربی:

افزایش قیمت انرژی در آمریکا تا آینده نزدیک ادامه خواهد داشت

شبکه تلویزیون العربی در گزارشی به بررسی بحران قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا پرداخت.

شبکه تلویزیونی العربی در گزارشی اعلام کرد پیامد‌های جنگ اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه و تاثیر آن بر بازار انرژی نشان می‌دهد بحران سوخت که آمریکا نیز به شدت با آن دست به گریبان است، تا آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه و تاثیر آن بر بازار انرژی نشان می‌دهد بحران سوخت که آمریکا نیز به شدت با آن دست به گریبان است تا آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. هر بار حضور در پمپ بنزین به شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کند که باید مدت بیشتری کار کنند.

«ریما ابوحمدیه» خبرنگار شبکه العربی با اشاره به یک شهروند آمریکایی که به عنوان راننده در «شرکت اوبر» کار می‌کند افزود: افزایش قیمت بنزین هزینه سوخت خودروی وی را افزایش داده است.

این شهروند گفت: از افزایش قیمت بنزین متنفرم، زیرا مجبورم بیشتر کار کنم. باید مدت بیشتری کار کنم تا افزایش قیمت بنزین را جبران کنم.

در ادامه گزارش آمده است: افزایش بی سابقه قیمت بنزین باعث شده است برخی افراد مصرف آن را کاهش دهند.

یکی از شهروندان می‌گوید: دیگر مثل گذشته به هر جا که می‌خواهم نمی‌روم. به سبب افزایش قیمت سوخت، سفر‌ها را کاهش می‌دهم.

خبرنگار ادامه داد: در زمان تعطیلات که سفر‌ها افزایش پیدا می‌کند، افزایش قیمت بنزین تاثیر زیادی روی آمریکایی‌ها گذاشته است. ماجرای افزایش سرسام آور قیمت بنزین در سراسر آمریکا دیده می‌شود. قیمت بنزین به هر گالن پنج دلار رسیده است. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که میانگین قیمت هر گالن بنزین به این حد می‌رسد.

خبرنگار ادامه داد: میانگین تورم سالانه در آمریکا در ماه مه گذشته به ۸/۶ درصد رسید که بالاترین میانگین تورم طی چهار دهه گذشته به شمار می‌رود. این در حالیست که تاثیر افزایش قیمت انرژی در تورم به بیش از ۳۴ درصد می‌رسد. هر چند دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید می‌کند افزایش قیمت سوخت ناشی از جنگ روسیه و اوکراین است، اما کارشناسان می‌گویند این بحران قبل از جنگ آغاز شده است و علل مختلفی دارد.

استفن شورک رئیس و بنیانگذار گروه انرژی شورک گفت: شکاف زیادی بین عرضه کم و تقاضای زیاد در بخش انرژی وجود دارد. بسیاری از تاسیسات پالایش نفت تعطیل شدند. یک سال پس از نگرانی از سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا و نگرانی پالایشگاه‌ها از آغاز مجدد فعالیت خود با ظرفیت کامل از بیم تعطیلی‌های جدید، تقاضا برای فرآورده‌های نفتی بار دیگر افزایش یافت.

در پایان گزارش آمده است: بسیاری از افراد معتقدند سیاست‌های دولت بایدن در افزایش قیمت انرژی بخصوص سوق پیدا کردن سرمایه گذاری‌ها از سوخت‌های سنتی به سوخت‌های پاک نقش داشته است. جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه و پیامد‌های آن برای بازار سوخت، نشان می‌دهد این بحران دست‌کم تا آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار