امیر دریادار شهرام ایرانی خبر داد؛

احداث بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده استان هرمزگان/ امدادرسانی تیم‌های تخصصی امداد و نجات در منطقه

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از بامداد امروز و پس از زلزله هرمزگان، تیم آوار برداری و امداد و نجات نیروی دریایی ارتش در منطقه حاضر شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، ضمن تسلیت به مردم داغدار و آسیب دیده استان هرمزگان، گفت : نیروی دریایی ارتش همچون گذشته همراه مردم بوده و با وقوع زلزله صبح امروز تیمهای تخصصی امداد و نجات به محل حادثه اعزام و مشغول امداد رسانی شدهاند.

به گفته دریادار ایرانی منطقه یکم دریایی با احداث بیمارستان صحرایی در منطقه در حال انجام خدمات درمانی و بهداشتی به آسیب دیدگان حادثه است. همچنین آشپزخانه صحرایی این نیرو با طبخ غذای گرم به ارائه خدمت به مردم میپردازد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: بالگردهای نیروی دریایی ارتش نیز آماده انتقال تجهیزات و نیروهای بیشتر در صورت نیاز به منطقه هستند.

رئیس ستاد بحران ارتش همچنین اعلام کرد که به یگان‌های مستقر در مناطق جنوبی اعم از یگان‌های دریایی، هوایی، پدافند و زمینی ابلاغ شده کمک‌رسانی به مردم عزیز و آسیب دیده را با هماهنگی ستاد بحران منطقه انجام دهند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، ابتدا ساعت ۰۲:۰۲ بامداد زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان های بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند و سپس ساعت ۰۳:۵۴ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری دیگری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین حوالی بندر کنگ را به لرزه در آورد.

شدت این زمین لرزه ها به حدی بود که در بندرعباس و برخی دیگر از شهرستان های استان ، جزایر خلیج فارس و حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

آقای خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفته که زمین لرزه های شدید در غرب هرمزگان تاکنون ۵ کشته و ۹۳ مجروح بر جای گذاشته که ۷ نفر از آن‌ها بستری هستند.

برچسب ها: ارتش ، زلزله هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار