فشار واشنگتن به مقامات فلسطینی درباره پرونده قتل «شیرین ابوعاقله»

آکسیوس در گزارشی از فشار دولت آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحویل گلوله‌ای که خبرنگار فلسطینی الجزیره با آن شهید شد، خبر دادند.

سه مقام آمریکایی و صهیونیستی در گفتگو با وبگاه آکسیوس اعلام کردند که دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می‌آورد تا گلوله‌ای را که باعث کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی- آمریکایی الجزیره بدست نظامیان رژیم صهیونیستی شد، به آمریکا تحویل دهد.

این در حالی است که به نظر می‌رسد کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا تحت فشار اعضای کنگره بر سر پرونده شیرین ابوعاقله هستند و میخواهند قبل از سفر بایدن به اراضی اشغالی، در تحقیقات این پرونده پیشرفتی داشته باشند.

از طرفی دیگر نیز هفته گذشته، ۲۴ سناتور دموکرات به رهبری کریس ون هولن از مریلند نامه‌ای به بایدن ارسال کردند و خواستار نقش فعال‌تر آمریکا در تحقیقات درباره شهادت ابوعاقله شدند. دو هفته پیش از آن، چند تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، خواستار تحقیقات FBI درباره قتل این خبرنگار شدند.

همچنین پس از تماس تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رام الله اعلام کرد که ممکن از موضع خود را تغییر دهد و برای بررسی پرونده گلوله را به آمریکا تحویل دهد. پیش از این گفتگو فلسطینی‌ها از تحویل گلوله به صهیونیست‌ها خودداری کرده و اعلام کرده بودند که به آن‌ها اعتماد ندارند.

چندی پیش در پی گزارش سازمان ملل مبنی بر مقصر دانستن رژیم صهیونیستی در به قتل رساندن شیرین ابوعاقله، سخنگوی رژیم صهیونیستی  این گزارش را مغرضانه خواند و مدعی شد: «ما به فلسطینی‌ها پیشنهاد دادیم که گلوله‌ای که با آن ابوعاقله کشته شد را به ما بدهدند تا قاتل واقعی مشخص شود، اما آن‌ها پاسخی ندادند که نشان دهنده ملاحضات خاصی است».

شیرین ابوعاقله، خبرنگار سرشناس الجزیره، در حالی که چندی پیش در حال پوشش خبری حمله صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها بو و  لباس خبرنگاری بر تن داشت با اصابت گلوله تک تیرانداز نظامیان صهیونیست‌ به سرش به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۱
چه روزگار غریبی!!! امان از ظالمین!!! آخی که الان مشکل گلوله کشنده ست نه کشته شده؟!!!! انشاالله خون مظلوم دامن پلید ظالمین رو بگیره !!! خاک بر محمود عباس و تشکیلات خودگران خائن و خود فروخته شون!!! بازم با رژیم غاصب همکاری امنیتی داشته باشید برای دستگیری مبارزین!!! بخشی از بدبختی مردم فلسطین شما قدرت طلب های زبون هستین...
آخرین اخبار