هیچ طرحی را بدون تامین اعتبار آغاز نمی‌کنیم

استاندار فارس گفت: با توجه به تعداد طرح های نیمه تمام در استان، هیچ طرحی را بدون تامین اعتبار کلنگ زنی و آغاز نمی کنیم.

محمد هادی ایمانیه در جمع فرمانداران استان در شیراز گفت: امروز ۹۰ درصد درخواست‌ها و مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی پایان طرح های نیمه تمام است.

او از فرمانداران شهرستان های استان و مسئولان استانی و شهرستانی درخواست کرد که تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام را به عنوان یک اولویت مهم دنبال کنند.

ابمانبه گفت: طرح های کوچک و کلانی بیش از ۲ سال است که غیرفعال هستند  و باید  از سوی فرمانداران احصا شوند و با برنامه‌ریزی مناسب تکمیل آن ها به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: کلنگ زنی و در ادامه رها کردن طرح های عمرانی علاوه بر اینکه موجب هدر رفت بیت المال و اعتبارات می‌شود، مردم را نسبت به مسئولان و وعده‌های آن ها بی اعتماد می‌کند.

او گفت: باید یک برنامه زمان‌بندی سالانه برای پایان طرح های عمرانی در شهرستان ها تا پایان مردادماه امسال تدوین شود.

ایمانیه گفت: علاوه بر این باید توجه به کیفیت در اجرای طرح های عمرانی نسبت به کمیت در اولویت قرار گیرد.

جهاد تبیین از مهم ترین تکالیف فرمانداران استان

استاندار فارس یکی از مهمترین تکالیف فرمانداران استان را توجه به جهاد تبیین به عنوان یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این مهم باید به شکل جدی در استان دنبال شود تا نقشه‌های دشمنان برای سیاه نمایی نظام اسلامی خنثی شود.

او گفت: دولت سیزدهم اهل بزرگ نمایی نیست اما لازم است که اطلاع رسانی صحیح خدمات به مردم برای شفاف سازی انجام شود.

نقش مراکز علمی در حل مشکلات و پیشرفت شهرستان‌ها مشخص شود

ایمانیه گفت: باید نقش مراکز علمی در حل مشکلات و پیشرفت شهرستان‌ها ‌مشخص شود که نیاز است ارتباط بین فرمانداران و دانشمندان توسعه یابد.

استاندار فارس گفت: باید ضمن ساماندهی میز خدمت در شهرستان‌ها برای تسهیل رسیدگی به تقاضای مردم، با گشاده رویی با مراجعان برخورد شود و سعی شود که مردم ناامید از فرمانداری‌ها خارج نشوند.

او گفت: در زمینه رفع اختلافات بین ادارات شهرستانی نیز فرمانداری باید نقش پدرانه خود را به خوبی ایفا کند تا از بروز اختلافات جلوگیری شود.

استاندار فارس از فرمانداران شهرستان ها  درخواست  کرد که کاهش حوادث جاده‌ای و فوتی‌های ناشی از آن، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، اجرای طرح کاداستر برای ثبت زمین‌ها و مشخص شدن مالکیت اراضی برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان را با جدیت دنبال کنند.

لزوم توسعه صنایع تبدیلی استان

او  گفت: یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد فرمانداران، میزان افزایش بهره وری ناشی از تبدیل مواد غذایی به محصولات فرآوری شده و افزایش حجم صنایع تبدیلی است.

ایمانیه کشت گیاهان دارویی را به عنوان معیار ارزشیابی شهرستان دانست و گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، کشت گیاهان دارویی در استان رشد و توسعه یابد.

استاندار فارس گفت: تسریع در راه اندازی پنجره واحد در شهرستان‌ها، تفویض اختیارات مدیران کل استانی به شهرستان‌ها، دانش بنیان شدن فعالیت های شهرستان‌ها، تسریع در انتصاب معاونین فرمانداران و بخشداران و صیانت از جمعیت از جمله مواردی بود که مورد تاکید استاندار قرار گرفت.

لزوم اجرای سیاست های وزارت کشور در خصوص اتباع بیگانه غیرمجاز

او بر لزوم اجرای سیاست های وزارت کشور در خصوص اتباع بیگانه غیر مجاز در استان تاکید کرد وگفت: به کارگیری اتباع غیرمجاز توسط کارفرمایان ایرانی از سه تا ۶ ماه حبس به دنبال دارد.

ایمانیه گفت: با توجه به اینکه کم آبی و تنش آبی شهرستان‌ها مخصوصا در فصل تابستان افزایش می یابد، ضرورت دارد که در زمینه رفع مشکلات حوزه آب، تصمیمات فوری، جامع و کاربردی گرفته شود و پساب شهرهای بزرگ به مصرف صنایع شهرستانها برسد.

استاندار فارس گفت: موضوع اجرای خط پنجم انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، خط لوله شرقی و غربی استان بر اساس تفاهم نامه‌ با قرارگاه خاتم الانبیاء طراحی می شود.

او گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ برای اجرای طرح آبخیزداری در استان پرداخت شد که لازم است فرمانداران برای استفاده از این منابع طرح‌های خود را ارائه دهند.

ایمانیه  گفت: با توجه به اینکه سیاست رفع موانع تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب در هر مقطعی ضروری است و نباید اجازه مانع تراشی در تولید داده شود زیرا نبود اشتغال باعث افزایش آسیب های اجتماعی و ایجاد رکود در کشور می شود.

استاندار فارس گفت: رویکرد دولت نبود خاموشی مشترکان خانگی است و در صنایع و کشاورزی نیز با تدابیر اتخاذ شده تلاش شود  که کمترین آسیب وارد شود و به همین دلیل نیازمند مدیریت بهینه مصرف هستیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار