نگرانی‌های تازه در مورد شیوع ویروس آبله میمون

محققان علائم جدیدی از آبله میمون را شناسایی کرده اند که نگرانی آن ها را در مورد شیوع این بیماری برانگیخته است.

به گفته محققان، علائمی که در بیماران مبتلا به آبله میمون در انگلیس ایجاد شده اند، به طور قابل توجهی با علائمی که در موارد قبلی مشاهده شده بودند، متفاوت بوده و این نگرانی را ایجاد کرده که برخی موارد ممکن است شناسایی نشوند.

این مطالعه که در ماه می‌ بر روی ۵۴ بیمار در کلینیک سلامت جنسی در لندن انجام شد، نشان داد که علائم با آن چه در آبله میمون معمول است متفاوت است. علائم تب و خستگی کمتر و تاول‌های پوستی در ناحیه تناسلی و مقعد بیشتر هستند.

با اعلام سازمان بهداشت جهانی، از اوایل ماه می، بیش از ۵۰۰۰ نفر به آبله میمون مبتلا شده اند و یک مورد در خارج از این مناطق، به ویژه در اروپا، جان خود را از دست داده اند.

این تحقیق که در مجله بیماری‌های عفونی Lancet منتشر شده است، از پیشنهادات آژانس‌های بهداشت عمومی، مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، پیروی می‌کند.

نویسندگان این تحقیق که نماینده تعدادی از موسسات هستند، گفته اند که برای جلوگیری از نادیده گرفتن برخی موارد، باید در تعاریف موارد تجدید نظر شود. به خصوص که آبله میمون می‌تواند سایر بیماری‌های رایج مقاربتی مانند تبخال و سیفلیس را "شبیه‌سازی" کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که یک چهارم بیماران مبتلا به آبله میمون به HIV و یک چهارم دیگر نیز به سایر بیماری‌های مقاربتی مبتلا بودند.

دکتر روث برن که در این مطالعه شرکت کرد گفت: تشخیص اشتباه عفونت ممکن است از فرصت برای مداخله مناسب و پیشگیری از انتقال جلوگیری کند. 

آبله میمون از طریق تماس نزدیک بین افراد یا حیوانات آلوده منتقل می‌شود.

منبع: اسکای نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.