رئیس جمهور در آئین گرامیداشت هفته ازدواج:

امکانات تفریحی دولت در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

حجت‌الاسلام رئیسی دستور داد تا مراکز تفریحی دولت در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد و آئین نامه آن ظرف ۲ هفته، به سراسر کشور ابلاغ شود.

رئیس جمهور در جشن وصال و مراسم گرامیداشت هفته ازدواج در تالار وحدت تهران گفت: بانک‌ها برای زوج‌ها و دریافت وام زمان بگذارند؛ آئین نامه این اقدام هم ظرف ۱۵ روز آینده تنظیم شود تا زوجین برای تسهیلات معطل نشوند.

در هفته‌ای که گذشت، سخنگوی دولت از تدوین آئین نامه‌ای در مورد اعطای تسهیلات ازدواج و اشتغال خبر داد؛ آقای بهادری جهرمی گفت که برای اعمال برخی اصلاحات، این آئین نامه به کارگروهی داده شده تا دست آخر تسهیلات حمایتی به تصویب هیئت وزیران برسد.

در حالیکه حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان در بودجه ۱۴۰۱  پیش بینی شده، اوایل خرداد ماه معاون اجرایی رئیس جمهور گفت این بودجه به مرور پرداخت می‌شود.

پیشتر حجت‌الاسلام رئیسی درباره اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت که همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این قانون هستند؛ او اضافه کرده برخی موارد را خودش شخصاً دنبال می‌کند.

رئیس جمهور تأکید کرده دستگاه‌ها و نهادها باید قرارگاه‌های مربوط به جمعیت را در مجموعه‌هایشان تشکیل دهند و هرچه سریعتر آیین‌نامه‌های مرتبط با آن را به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت بفرستند.

در نشست امروز، حجت‌الاسلام رئیسی بر تأمین سریع مسکن برای زوج‌های جوان تأکید کرد. او گفت که وزارت راه و شهرسازی تعاونی‌هایی را با کمک جوانان تشکیل دهد تا با در اختیار گذاشتن زمین، تسهیلات و مصالح، جوانان ساختن مسکن را شروع کنند.

قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده تا امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند؛ در نتیجه این خانواده‌ها می‌توانند تنها برای بار دوم از کلیه امکانات دولتی بهره‌مند شوند.

همچنین دولت باید یک قطعه زمین واحد مسکونی حداکثر ۲۰۰ متر مربع را با رعایت ضوابط به صورت مشترک و برابر به پدر و مادر اعطا کند؛ این برای ساکنان روستاها و شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و پس از تولد فرزند سوم و بیشتر است و در همان محل، بر مبنای هزینه آماده‌سازی فقط برای یک بار انجام می‌شود.

در این قانون اعطای تسهیلات به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط است و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط حداکثر تا یک ماه به مالکان داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۱
مگه زوج های میانسال و مسن دل ندارند؟!
Germany
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۱ تير ۱۴۰۱
یارو نون نداره بخوره بره تفریح،عقلم به بشر خوبه
Germany
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۱ تير ۱۴۰۱
آق ریسی نرو مجلسشون شگون نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
شود کند گیرد اینارو هر کسی بلده بگه
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۰۵:۵۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید،
ادامه مقال قبلی در مورد بحث ازدواج:
نکته1: چنانچه فردی بخواهد مبلغی را بالاتر از مهریه قانونی و شرعی که در مقال اول شرح داده شد به زوجه ی خودش بدهد باید در سند رسمی قباله ذکر نشود و آنرا در سندی دیگر خارج از سند قباله ثبت کنند تا بعنوان عرف تلقی نشود!!!
نکته 2: سقف حداقل مهریه شرعی و سقف حداکثر مهریه شرعی که در مقال اول ذکر شده اند باید برای زوجین در محضر یادآروی شود و در برگ اول هر عقد نامه یا قباله بصورت نکات توصیه ای ثبت شده باشد تا اگر کسی بخواهد خارج از آن عمل کند به او توسط عاقد هشدار دهد که سقف چیه و پایه چیه؟!!!
سؤال 1: اگر گفته شود که عرف امروزی حکم می کند که سکه بهار آزادی رو بعنوان مهریه به حساب آوریم؟!!!!
جواب، عرف چیز خلاف قانون خدا نباید باشد، مثلا، قوم لوط لعنة الله علیهم اجمعین ، عرفشون لواط بود!!!! آیا حضرت لوط پیامبر علیه السلام، چون عرف قومش لواط است ، به عملکردشان اعتراف کرد و گفت چون شماها عرفتون اینه من هم می پذیرم؟!!!!!! جواب خیر!!!!! همه پیامبران عرف سائد در زمانشان خلاف قانون خداوند بوده است که آنها برای تغییر این عرف اشتباه و برگرداندن این عرف به عرف شرعی تلاش و مجاهدت کردند!!!! لذا، ما هم این عرف غیر شرعی که توسط مافیای فرهنگی بر این کشور اعمال شده رو باید به عرف شرعی تبدیل کنیم و عرف پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین رو در جمهوریه اسلامی اعمال کنیم !!! لااقل این اسلامی باشد!!!!

نکته 3 : بالا بودن سن ازدواج!!!!!!!!!!!! خداوند متعال خالق انسان و از تمام ریزکاریهای او داناست!!! لذا وقتی دختر یا پسر به سن بلوغ می رسند یعنی این افراد مثل سیبی که زمان چیدنش رسیده باشد اگر بماند فاسد و اگر بیفتد فاسد می شود!!!!!!! لذا ، باید افراد هم سن و سال از سنین کوچک مثل 11 و یا 12 الی آخر یعنی 11 سالگی ها با هم یا یکسال بالا یا پایین و هرچه سن به همدیگر نزدیکتر باشند تفاهم و ادراک همدیگر بیشتر خواهد بود. این مستلزم تغییر در ساختار آموزشی کهن که این روند غلط رو اعمال نمود!!! یعنی خداوند متعال فرد 15 سال رو بالغ و مرد تلقی می کند ولی جامعه 18 سال به بالا!!!!
کانالها و سایتها و ... این فاصله رو اگر ما طبق قانون خدا که می خواهد مفسده رو در مهد خود خاموش کند عمل نکنیم ، در دام این سایتها و کانالها برای ایجاد مفسده قاپیده خواهند شد!!!
ما باید وزارتی مختص خانواده و تشکیل خانواده داشته باشیم که به تمام امور خانواده اهتمام ورزد و از بهترین پزشکان و روانشناسان و جامعه شناسان و حقوق دانان و مجتهدین زبده در آن کار کنند تا قوانین زباله ای که در طی این دو قرن بر این جامعه اعمال شد رو تصحیح نمایند!!!
والسلام ختام.
Germany
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
ممنون قاسم داغری
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۰۳:۵۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید ؛
چند سالی در این سایت هیچ مقالی ننوشتم! ولی وقتی دیدم این موضوع گفتم بگذار یه چیز مهم بنویسم:
در ازدواج قوانین غربی داره اجرا می شود و قوانین ثروتمندان و نه فقیران و این باعث عزوف افراد از ازدواج شدند. ازدواج در حقیقت امر دینی است و نه امری فقط اجتماعی یعنی مثل نماز واجب ، مثل زکات واجب ، مثل حج واجب و غیره از ارکان عبادات واجب و نه مستحب!!! قانونش مثل قانون حج ، لا رفث و لا فسوق و لا جدال فی الحج و من استطاع الیه سبیلا (این عبارت مستحب بودن رو نمیگه بلکه سهل بودن آن برای عموم باید باشد داره میگه)!!!
قوانین غربی اومد و سکه بهار آزادی رو وارد معاملات این امر شرعی نمودند و آنرا از بیخ خراب کردند!!! که حالا طبق گفته های رئیس جمهور دخترانش رو با یک سکه ازدواج داده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سؤال 1:آیا در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، طلا و نقره بود یا نه؟!!!
جواب بله بود. به طلا سکه های دینار و به سکه های نقره درهم گفته می شود!!!
سؤال 2: چرا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، سکه طلا را بعنوان مهریه تعیین ننمود و حتی ائمه اطهار بعد از ایشان؟!!!
جواب ، چون می داند وضعیت جامعه خود و بعد از خودش!!!
سؤال 3: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چه چیزی را برای مهریه تعیین کردند؟!!!
جواب، ایشان فقط وفقط وفقط وفقط برای قشنگ ترین و زیباترین و حوریه انسیه که دختر ایشان بود صلوات الله علیها، فقط 500 درهم نقره قرار گذاشتند!!!
یعنی ، سقف بهترین و زیبا ترین و قشنگ ترین زن فقط و فقط این 500 درهم هست ولاغیر!!! این سقف مهریه می باشد.
سؤال 4: این 500 درهم نقره در روزگار امروزمون چقدر در می آیند؟!!!!
مبلغ به 18,978,750 تومان خواهد بود!!! یعنی آخرین سقف و بالاترین سقف شرعی مهریه این خواهد بود!!!
سؤال 5: آیا حد پایین برای مهریه شرعی پیامبر یا اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین ، تعیین نمودنند؟!!!!
جواب ، بله ، 10 درهم نقره حداقل و یا سطح پایین مهریه شرعی!!!
سؤال 6 : مبلغ این به روزگار امروزمون چقدر خواهد بود؟!!!
مبلغ به 379,575 تومان خواهد بود!!! یعنی این پایین ترین مبلغ پایه ی مهریه شرعی تلقی می شود!!!!

اگر ما مسلمان باشیم و واقعاً از پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین تبعیت می کنیم باید به حرفهایشان و گفته هایشان عمل کنیم!!!!
برای همین:
1- قوانین مهریه باید از بیخ تغییر کنند و سطح معاملات گرم نقره تلقی شود و نه گرم طلا و سکه طلا!!! چون طبق قوانین شرعی حرام می باشد!!! و پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین اصلا اسمی از سکه طلا در مهریه نیاورده اند!!!
2- مهریه فقط یکی نه چند تا می باشد!!!! یعنی پشت قباله یه امری جعلی و مستحدث می باشد و با قوانین شرعی مخالفت دارد !!! آنچیزی که پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین می خواهند!!!
3- گفتیم ازدواج چون از دین است و واجب است در آن نباید یک میکرو ریال ربا اعمال شود!!!! یعنی محاسبه ربوی در امور مهریه حرام شرعی است!!! و اگر کسی فرض کند این تجارت هست باید قوانین تجارت رو همه اعمال کند. یعنی حق استهلاک رو کسر کند!!!!!!!!!!!!!
سؤال 7: حق استهلاک یعنی چه در تجارت؟!!!
جواب ، هر کالای خریده شده بعد از گذشت مدتی معین استهلاک این کالا رو از قیمت اولیه کسر می کنند !!! مثلا ماشین 1401 با ماشین 1370 قیمت استهلاکشان یکی نیست!!!
سؤال 8 یک درهم نقره چند گرم دارد؟!!!
جواب، 1.75 گرم نقره وزن دارد.
سؤال 9 یک دینار طلا چند گرم دارد؟!!!
جواب ، 4.25 گرم طلا وزن دارد. چه 18 یا 22 یا 24 باشد.

مقایسه قیمت 14 سکه بهار آزادی بعنوان حداقل مهریه به میمنت 14 معصوم!!!!!!!!!!!!! می شود : 205,128,000 تومان در صورتی که سقف مهریه شرعی می شود : 18,978,750 تومان می شود یعنی 10.81 برابر از مهریه شرعی بیشتر است!!!!!!!! و از سقف حداقل مهریه شرعی 540.42 برابر حداقل مهریه شرعی خواهد بود!!!!!!!!!!!!!!!

این اختلاف فاحش ایجاد شده توسط مافیاهایی ضد اجتماعی که در فرهنگ لباس و ازدواج و عادات و تقالید زندگانی ما وارد شده و تمام چیزها را غربی و مرفه گرایی را مُد نموده است!!!!
ثانیاً ، ما هر خلافی که بخواهیم انجام دهیم معصومین رو شریک جرم خودمون می کنیم ولعیاذوا بالله العلی العظیم ، یعنی 1 سکه طلا حرام شرعی است چه برسد به 14 سکه و یا بیشتر حالا برای گرفتن مجوز شیطانی لعنة الله علیه ، پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین رو شریک جرم می کنیم والعیاذوا بالله العلی العظیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
مثل این زیاد دیدیم ، مثلا بانک ثامن الائمه یا بانک قوامین یا بانک 14 معصوم و غیره یا مؤسساتی به نام معصومین که وقتی پیگیری اوضاعشون بشی اختلاسگر و دزد از آب در می آیند!!! ولی چون مردم ما طیب و زود باور هستند از این حربه برای گول زدنشان استفاده می کنند!!!!!!!!!!!!!!
4- خانه برای زوجین حداقل 3 اتاق خواب باشد یعنی مساحتی تقریبا 200 یا 250 متر باشد که فرد بتواند راحت در آن زندگی کند!!! نه اینکه اون رو در قفس 75 متر یا حتی 50 متر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این دیگر از مرز انسانیت خارجش کردید!!!!

سؤال 10: اگر 75 یا 50 متر برای زوجین زیاد است ، پس چرا شماها هر خانه ای کمتر از 500 متر یا اداره ای کمتر از 1000 متر ندارید!!! و هر اتاق یک مسئول اینگار خونه کامل یه زوج جوان می باشد ؟!!!!!!
خو اگر برای جوان 50 متر زیاد است برای شماها هم 50 متر هم خیلی زیاد است یک صندلی جلوی درب و یک میز در جلوی اتاق خیلی برای شماها کافی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی درحقیقت 1 متر مربع برای شما ها کافی خواهد بود نه 500 متر یا 1000 و شاید هم خیلی بیشتر!!!!!!!!!!!!!!!!!
در کل قوانین مهریه و سکونت باید از بیخ تغییر کنند این حتما باید انجام شوند و اگر به قوانین شرعی بر نگردیم ، انگار آب در هاون کوبیدن است!!!!
والسلام ختام.
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۱ تير ۱۴۰۱
ماشاالله،خیلی حالیته،فقط چه زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
ح ح ح هههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۰ تير ۱۴۰۱
زوج بی کار و بی مسکن تفریح معنی تدارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بس کنید بس کنید شمارو بخدا استخوانهایمان را شکستید با این همه گرونی ، تورم ، ظلم و تبعیض و فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۰ تير ۱۴۰۱
قرار گیرد!
آقای رییسی که دستورات شما را اجرا نمی کند تنها راه قوه قهریه را در خصوص مدیران و اختلاسگران اجرا کنید مگر این اوضاع درست شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بخدا کاری با مردم بیچاره کردین که نای تصمیم گیری هم ندارند . اگر در توانم بود تموم ایل و اجدادم رو بر می‌داشتم از ایران میرفتم.حداقل توی کشورای دیگه اگه ظلم و تبعیض و فساد ببینم وجدانم ناراحت نیست در حالی که در کشور خودم شاهد ازبین رفتن حقوق شهروندی و اجتماعی هستم و شاهد خرد شدن استخوان‌های هموطنانم باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
روی وعده و فریب و دروغ مسولین مالیات بزارین چطور برای ملت رو همه چیز مالیات میزارید همین پیامی که من گذاشتم مالیات خرید اینترنت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
شما نون مردم از دست شون نگیر کمک پیش کش
خیلی رو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
باشه.قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بانک ملت برای وام ازدواج دو تا ضامن میخواد،،اینا تا کی میخوان با دروغ جلو برن،،بابا مردم فهمیدن شماها چیکارین،،بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
دولت سالهاست همه چیز تفریحی برای خودش و کارکنانش هست مردم عادی بیچاره ، شغلهای خوبم برای خودشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
من بیچاره دنبال شغلم هیچ جایی برای استخدام وجود نداره تفریح بخوره تو سرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
یاد کارتون ریس مزرعه افتادم .هرهرهر نگاه میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۰ تير ۱۴۰۱
مگه دولت مرکز تفریحی داره از کجا آورده مال کیه این همه خدمت حق دارین تفریح بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
یاشاسین والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
امکانات تفریحی هم مگر در این مملکت نفرین شده هست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
خدا خیرت بده که حرف دل ۸۰ میلیون انسان رو زدین.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۴۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
احسنت. حالا که امریکا و ایادی انها به مردم ما ستم روا میدارند ماهم ما هم بین خودمان رحیمانه برخورد میکنیم و با انها شدیدانه سخت تر برخورد میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ تير ۱۴۰۱
چه شود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
شش ماه دیگه نصف شون از هم جدا شدن
بس کنید این بچه بازی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت است.وگرنه جدا شدن والدین به ما ربط ندارد و خودشان باید شعور داشته باشن که با سه فرزند مثل آدم باهم زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بازم دستوربده تاهفته آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
چرا در مورد ربای بانکها که اقتصاد کشور را تو تمام این دهه ها رو بر نابودی کشانده تصمیمی گرفته نمیشود آخر اردوغان بالا بردن سود بانکی را ربا و جنگ با خدا اعلام کرد (یک سرچ ساده لازم دارد)وحاضر به تن دادن به آن نبود چون می‌دانست اقتصاد ترکیه که به درآمد نفت هم دسترسی ندارد با این کار به نابودی بیشتر میرود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
فعلا‌با امکانات اقتصادیتون در چند دهه گذشته پدر مادراشون در حال طلاق گرفتن یا افسردگی هستند فعلا چشمی که گور کردین رو بزارید دردش کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
الان مشهد امکانات تفریحیش چیه یک شهربازی بود که از عمد که مردم شادی نداشته باشن بستینش انداختین گردن کسی دیگه..... برید اونو راه اندازی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
این وعده ها مثل وعده گران شدن ۴ قلم کالا وبررسی اعتراض به یارانه ظرف یک ماه است که هنوز انجام نشد ۴قلم هم ۴۰۰ قلم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
مشکل امکانات تفریحی نیست، مشکل هزینه برای این امکانات است که در جیب ها موجود نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اول زن و بچه دارا بعد تازه عروسا
آخرین اخبار