حیدری:

توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های ارتباطی باید مورد توجه جدی قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت استقرار صنایع پاک و دانش‌بنیان در استان گفت: ایجاد این صنایع در دستور کار و مورد توجه قرار گیرد.

آقای حیدری در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این صنایع می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار در استان موثر باشند که به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز دارد.

توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های ارتباطی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

برای ایجاد عدالت و کاهش محرومیت نیازمند توجه جدی دولت هستیم و در این راستا باید فیبرنوری در مناطق محروم استان توسعه پیدا کند.


بیشتر بخوانید


حیدری با اشاره به غیرفعال بودن مرکز داده چهارمحال و بختیاری گفت: باید این مرکز فعال شود تا بتوان به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرد.

اینترنت پُرسرعت و تلفن ثابت روستایی در این استان از موضوع‌های مهم است، امروز زیرساخت‌های ارتباطی پایه اصلی در توسعه است که باید در مناطق روستایی و عشایری مورد توجه قرار گیرد.

برای توسعه گردشگری به اینترنت پُرسرعت در مناطق گردشگری و محور‌های مواصلاتی پرتردد نیاز است.

بسیاری از مدارس این استان در مناطق محروم به شبکه ملی اطلاعات متصل نیست و این مسئله در دوران شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی به دانش‌آموزان وارد کرد که باید مورد توجه جدی باشد.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبر نوری در روستا‌ها مورد توجه است

آقای انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به محروم بودن مناطق کوهستانی استان در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبر نوری در روستا‌ها مورد توجه این وزارتخانه است که این مسئله به توسعه اقتصاد روستا‌ها کمک می‌کند.

شرکت مخابرات یک شرکت ورشکسته و نیازمند تصمیم‌های حکومتی است که معاون اول رییس‌جمهور به این مسئله ورود پیدا کرده تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

انصاری فعال شدن مرکز داده چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دانست و گفت: اگر نیاز بیش‌تری در استان وجود داشت، می‌توان این نیاز را از استان مجاور تامین کرد و با فعال‌سازی مرکز داده، اقتصاد دیجیتال در استان نیز فعال می‌شود.

همچنین با فعال‌سازی مرکز داده می‌توان پلتفرم‌هایی برای معرفی نقاط مختلف گردشگری تهیه کرد و این حوزه توسعه داد.

انصاری افزایش پهنای باند و ضریب نفوذ اینترنت را منجر به رونق اقتصادی و افزایش سرانه دانست و گفت: برای بهبود سرانه سلامت و آموزش مردم نیازمند بهبود شاخص‌های ارتباطی هستیم.

۷۰ درصد محتوای موجود در فضای مجازی بر بستر شبکه‌های خارجی مانند اینستاگرام است و به‌همین منظور باید به سمت تولید محتوای داخلی برویم.

در تولید محتوا برای حوزه‌های مختلف فرهنگی، سرگرمی، آموزشی و اجتماعی به‌دنبال ایجاد توازن هستیم که البته اقبال عمومی به سمت و سوی پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شده است.

انصاری افزایش نرخ ارز را باعث رها کردن طرح‌های حوزه زیرساخت‌های ارتباطی از سوی پیمانکاران اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون راه‌اندازی یک سایت بی. تی. ای. (BTS) ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال هزینه دارد که این مبلغ در مناطق کوهستانی تا چهار برابر افزایش پیدا می‌کند.

یک نقشه راه در راستای بهبود شاخص‌های ارتباطی برای توسعه صنعت، اقتصاد و بخش‌های دیگر در چهارمحال و بختیاری تهیه شود و آمار دقیقی از میزان دانش‌آموختگان دانشگاهی در حوزه آی تی، نرم‌افزار و سخت‌افزار کامیپوتر ارائه شود تا بتوان برای احداث پارک فناوری اطلاعات در استان برنامه‌ریزی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
به رشد شهرستانهای دهگانه مخصوصا شما و غرب استان بیندیشید جناب استاندار و نمایندگان و مسولان کشوری
ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
#ساخت شهر و شهرهای صنعتی و قطعه سازی
آخرین اخبار